Translate

9/22/2013

Green Vegetable Quiche 緑の野菜のキッシュ

Today, I had some leftover spinach and kale.  I also had broccoli rabe and parsley.  So, I used the four different green leafy vegetables to make a quiche.  I also used tofu, milk, heavy cream as well as white miso so that it would have rich taste without using bacon or anchovy.  I placed cheese on the top at the end of the preparation.  It had a very nice green color and it was delicious!  By the way, this was a crustless quiche. 
今日はホウレンソウとケールが少しずつ残っていて、ブロッコリーラーブとパセリもありました。そこで、4種類の葉野菜を使ってキッシュをつくりました。豆腐、ミルク、生クリーム、白味噌も使って、ベーコンやアンチョビを使わなくてもコクが出るようにしてみました。チーズは最後に上にのせました。とってもきれいな緑色に仕上がって、おいしかったです!ちなみにパイ皮なしのキッシュです。
I chopped fresh green leafy vegetables by using food processor.
新鮮な葉野菜をフードプロセッサーを使って細かくしました。
I bought broccoli rabe in the local green market yesterday.  It was $3.00 per a bunch.  According to this article http://www.draxe.com/top-10-superfoods-what%E2%80%99s-in-your-diet%E2%80%A8/, the benefits from broccoli rabe include "slows aging"!  Wow!  I need that!  The article also states, "Broccoli Rabe is one of the most nutrient dense foods on the planet."  I should try to eat this vegetable more than before!
ブロッコリーラーブは昨日、地元のグリーンマーケットで買いました。1束3ドルでした。こちらの記事http://www.draxe.com/top-10-superfoods-what%E2%80%99s-in-your-diet%E2%80%A8/によりますと、ブロッコリーラーブから得られる効能には、「老化を遅くすること」が含まれているとか!なんと!私には必要だわ!この記事にはまた、「ブロッコリーラーブは地球上で最も栄養素がつまった食べ物の1つ」と書かれています。この野菜、今まで以上に積極的にとっていきたいと思います!

No comments:

Post a Comment