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9/26/2013

Quinoa Salad キヌアのサラダ

When I want to cut carbohydrates yet I would get hungry if I have only salad, I usually add quinoa in salad.  I usually cook 1 cup of quinoa and store it in refrigerator.  That would last for a while and it has been very convenient.  Quinoa is known to be rich in protein, calcium, iron as well as fiber and low in fat, so I have been trying to have this often.  Because I can make many different kinds of salad with quinoa, I don't get tired with quinoa salad.  This is the salad I made two days ago.  I put roasted beets as well as tomato and avocado.  I usually put chopped walnuts or sliced almonds on the top. 
炭水化物を控えたくて、でもサラダだけではおなかがすいてしまうようなとき、私は通常、サラダにキヌアを加えます。通常1カップのキヌアを調理しておいて、冷蔵庫に入れておきます。しばらくもつので、とっても重宝しています。キヌアは、たんぱく質、カルシウム、鉄、植物繊維が豊富で、脂質は少ないことで知られているので、なるべく食べるようにしています。キヌアを使っていろいろなサラダをつくることができるので、飽きることもありません。こちらは一昨日つくったキヌアのサラダです。ローストしたビーツ、トマト、アボカドが入っています。私は通常、刻んだ胡桃かアーモンドのスライスをトッピングするようにしています。
This is the quinoa salad I made last week and it included kale, chickpea, and grape in addition to tomato and avocado.
こちらは先週作ったキヌアのサラダで、トマトやアボカドに加え、ケールやひよこ豆、ブドウも入っています。
When I want to make a colorful salad, I put yellow bell pepper.  Yellow bell pepper contains more Vitamin C than green bell pepper.  I also use red bell pepper too, as red bell pepper contains more Vitamin C than yellow bell pepper. 
カラフルにしたいときは、黄色のピーマンを入れます。黄色のピーマンは、緑のピーマンよりビタミンCが多く含まれているんですよ。赤ピーマンは黄色のピーマンよりさらにビタミンCが多く含まれているので、赤ピーマンもよく使います。


In the past winter, I put roasted Brussels sprouts and grape tomatoes, and this was so delicious, too!  I cannot wait that Brussels sprouts are coming in to season!
先だっての冬は、ローストした芽キャベツとミニトマトを入れて、これもとってもおいしかったんです!芽キャベツのシーズンが来るの、待ち遠しいです!

I here introduce the links about quinoa's nutrition I referred.
私が参考にしたキヌアの栄養についてのサイト、ご紹介させていただきますね。
http://vegetarian.about.com/od/healthnutrition/qt/Quinoa-Nutrition-Facts.htm
http://www.amazon-herb.com/herb/plant_quinua.html