Translate

9/01/2013

Tofu, Avocado, and Anchovy Quiche 豆腐とアボカドとアンチョビのキッシュ

I have been trying to establish a great recipe of quiche with tofu and avocado.  Tofu is rich in isoflavones and avocado is rich in Vitamin E, so this sounds very good for beauty, doesn't it?  I mixed broccoli one day, and I mixed tomato on the other day, but I was not satisfied with the results in terms of the look and the taste.  Today, I mainly used tofu and avocado besides cheese, milk, and a egg, and then I put some anchovy fillets on the top.  This was a great success!  I ate more than a half at once, but this was a crustless quiche, so I guess it was ok for me to eat this more than usual. 
私は豆腐とアボカドのキッシュのレシピでコレ!をつくろうとしてきました。豆腐はイソフラボンが豊富だし、アボカドはビタミンEが豊富なので、これっていかにも美容にとっても良さそうですよね?あるときはブロッコリーをミックスし、あるときはトマトを混ぜてみたりもしたのですが、見た目も味もどうも満足いくものができなかったのです。今日はチーズ、ミルク、卵の他は、豆腐とアボカドを主に使い、上にアンチョビをトッピングしました。これが大成功!私、一度に半分以上食べてしまいましたが、これは皮なしのキッシュなので、いつもよりちょっと多く食べても大丈夫ではないかと思います。
 

Anchovies are known to contain omega-3 fatty acid, so we can expect beauty benefits from anchovies.  I think anchovies added a pleasant punchy taste in this quiche and I loved it!  But I understand that some people won't like anchovies, so I will keep on testing another way of making a quiche with tofu and avocado. 
アンチョビはオメガ3脂肪酸を含んでいることで知られていますので、アンチョビからの美容効果も期待できますね。アンチョビがこのキッシュにパンチのある味を加えることになり、私はとっても気に入りました!でもアンチョビが嫌いな方もいらっしゃると思いますので、これからも豆腐とアボカドを使ったキッシュの他の作り方、試してみたいと思います。
 

No comments:

Post a Comment