Translate

10/18/2013

Lunch at New York Mama Salon ニューヨークママサロンでランチ

Today, there was a workshop about uterus healing as well as enzyme nutrition at New York Mama Salon which is led by Ms. Naoko Fitzgerald who is very powerful and active mother of two in New York.  I prepared light lunch for the participants of the workshop and also I attended the workshop.  I prepared kale salad with roasted beets and goat cheese, another salad with tomatoes, grapefruits, and avocados, and the finger food style green vegetable and tofu quiche.  I was very glad to hear that everyone said "delicious!" and "they look very pretty!"
今日は、とってもパワフルで行動的な2児のママである直子・フィッツジェラルドさんが主宰されているニューヨークママサロンで、子宮ヒーリング及び酵素栄養学についてのワークショップがありました。私はそのワークショップの参加者の方々用に軽いランチを用意させていただき、そしてワークショップにも参加させていただきました。お料理はローストしたビーツやゴートチーズの入ったケールのサラダ、トマトとグレープフルーツとアボカドのサラダ、そしてフィンガーフードスタイルにした緑の葉野菜と豆腐入りキッシュをご用意させていただきました。皆さん、とっても美味しい!見た目もとってもきれい!とおっしゃってくださり、ほっとしました!


 
Many vegetables and goat cheese are those I bought in the green market in Union Square yesterday.  It was crowded as usual.
多くの野菜とゴートチーズは、昨日ユニオンスクエアのグリーンマーケットで調達したものです。いつもながら混雑していました。
I was going to use yam for the kale salad, but I did not see any yam yesterday. Instead, I thought these beets looked delicious so I bought a bunch.  When I cut it, the inside looked like candy cane and it was not totally red inside.
ケールのサラダにヤムを使うつもりだったのですが、昨日はヤムが見当たりませんでした。代わりにこちらのビーツがおいしそうと思って1束買いました。カットしてみたら、中がキャンディケーンのような感じで、中が全部赤というわけではありませんでした。


She is Naoko!  She has been organizing various activities for Japanese mothers in New York.  As Helloween is approaching, her salon was decorated with lots of Helloween goods.
こちらが直子さんです!ニューヨークの日本人のママのためにさまざまな活動を企画実行されていらっしゃいます。ハロウィーンが近いので、彼女のサロンはたくさんのハロウィーングッズで飾られていました。
She is Chizuko Mori who is Hydrotherm Therapist.  Chizuko talked about how important for women to heal uterus in order to have a happy life.  She later provided short hydrotherm massage and it was so relaxing!
こちらが、ハイドロサームセラピストの森千鶴子さんです。千鶴子さんは女性にとって子宮を癒すことがハッピーに生きていく上でいかに大切かということをお話されました。後で短いハイドロサームマッサージもしてくださり、とっても気持ちよかったです!
She is Kiyoko Kitazawa who is Balance Beauty Advisor.  Kiyoko talked about enzyme nutrition as well as foods we should eat and we should not to be healthy.  As I have been trying to eat fresh fruits before each meal in order to utilize the power of enzyme, it was quite interesting.  Kiyoko later provided facial massage using a roller.  It was quite painful, but apparently that means that I need more detox!
こちらがバランスビューティアドバイザーの北澤清子さんです。清子さんは、酵素栄養学について、さらに健康のために食べるべき食べ物とそうでない食べ物についてお話されました。私は酵素のパワーを活用すべく、毎食前に生のフルーツを食べるようにしていますので、彼女のお話はなかなか興味深かったです。清子さんは後で、ローラーを使った顔のマッサージをしてくださいました。かなり痛かったのですが、それはまだまだデトックスが必要!ということみたいです。

No comments:

Post a Comment