Translate

12/25/2013

2013 Christmas Eve Dinner 2013年のクリスマスイブディナー

Merry Christmas!  I hope everyone is having a nice time with family and friends.  For Christmas Eve, I roasted turkey breast.  I then sliced and placed them on the dish, and then put cranberry sauce on the top.  I then sprinkled chopped rosemary and placed pomegranate seeds around the meat.  This turned out to be very nice!  I found that turkey breast and pomegranate matched very well!
メリークリスマス!皆様が、ご家族や友人たちと素敵なひと時をお過ごしでいらっしゃいますことをお祈りしています。クリスマスイブ、私は七面鳥の胸肉をローストしました。それをスライスしてお皿に並べ、中央にクランベリーソースをかけました。そして刻んだローズマリーを散らし、お肉の周りにザクロを置きました。これがなかなかうまくいったんです!七面鳥の胸肉とザクロはとてもよく合うと発見しました!
For appetizer, I prepared roasted vegetables.  I used to go to Atlanta on business many years ago and I was always traveling alone.  I then found a very nice French restaurant and it became my favorite.  I used to go there for dinner every time I went to Atlanta.  It was located in a shopping mall therefore, I felt comfortable to go there alone despite of that it was a nice French restaurant.  One day, I ordered roasted vegetables from the list of the appetizers and I got something like this.  It was quite delicious and also it looked very nice, therefore I started preparing it myself at home.  This contains eggplant, zucchini (both green and yellow), tomato, goat cheese and portobello mushroom.  As for the dressing, I used extra virgin olive oil, balsamic vinegar, salt, pepper, and chopped basils. 
アペタイザーはローストベジタブルを用意しました。私はずいぶん前に仕事でアトランタに行くことがあり、いつも1人旅でした。そしてとても素敵なフレンチレストランを見つけ、そこは私のお気に入りとなりました。アトランタに行くたび、そこにディナーに行くようになったんです。そのレストランはショッピングモールの中にありましたので、素敵なフレンチレストランといえども1人で気軽に行ける感じでした。ある日、アペタイザーのリストにあったローストベジタブルをオーダーしたところ、こういうのが出てきたのです。とてもおいしくて見た目もいい感じでしたので、それから家でもつくるようになりました。これにはナス、ズッキーニ(緑と黄色)、トマト、ゴートチーズ、そしてポルトベロというキノコが入っています。ドレッシングには、エキストラバージンオリーブオイル、バルサミコビネガー、塩、胡椒、刻んだバジルを使っています。
For soup, I prepared New England clam chowder.  I used both fresh clams and canned clams here!  This was very delicious, too!  While I was cooking this, it was little bit snowing outside.  As this soup was white as snow, I felt that it was a good timing!
スープは、ニューイングランドクラムチャウダーにしました。生のクラムと缶入りのクラムと両方使っています!これもとってもおいしかったです!これをつくっているとき、外ではちょっぴり雪が降っていました。雪のように白いスープなので、なんだかちょうどいいタイミング!と思いました。




No comments:

Post a Comment