Translate

12/23/2013

Holiday Party in My Friend's Residence お友達のご自宅でのホリデーパーティ

Last night, my friend, AK who is a singer-songwriter hosted a holiday party in her residence, and I was requested to bring a couple of foods for the party.  I prepared the finger food style quiche with kale, spinach, and parsley as well as avocado and tofu and the wild rice salad.  Many people gave me very nice compliments about these and that made me very happy!  Thank you, AK for the great opportunity to introduce my beauty foods to many people!
昨夜、お友達でシンガーソングライターのAKさんがご自宅でホリデーパーティを開催され、パーティ用に2品お持ちするリクエストを承りました。ケール、ホウレンソウ、パセリにアボカドと豆腐を入れたフィンガーフードスタイルのキッシュと、ワイルドライスサラダをご用意させていただきました。多くの方々から美味しかったとおっしゃっていただき、嬉しかったです!多くの方々に私の美容食をご紹介させていただく機会をいただき、AKさんに感謝!
AK also cooked lots of foods and everything was very delicious!
AKさんもたくさんのお料理をつくられて、どれもとってもおいしかったです!
 
She is AK!  We met in the spring of 2011 through some events for the victims of the Great East Japan Earthquake and Tsunami.  AK then launched Fellowship for Japan and we are currently preparing the TOGETHER FOR 3.11 THIRD ANNIVERSARY MEMORIAL FOR JAPAN’S EARTHQUAKE AND TSUNAMI VICTIMS which will be held on March 9th, 2014.  If you are using Facebook, it would be greatly appreciated if you access to https://www.facebook.com/fellowship.for.japan
こちらがAKさんです!私たちは、2011年春、東日本大震災で被災した方々の支援イベントを通じて知り合いました。AKさんはその後、フェローシップ・フォー・ジャパンを立ち上げ、私たちは今、14年3月9日に開催するTOGETHER FOR 3.11 の3回目の追悼式典の準備を進めています。フェイスブックをお使いの方は、https://www.facebook.com/fellowship.for.japan のリンクをご覧いただけましたら幸いです。
Many friends came to AK's party and everyone was having fun!
たくさんのお友達がAKさんのパーティにいらっしゃり、皆さんとっても楽しんでいらっしゃいました!
 
We also celebrated be-lated AK's birthday as a surprise!
サプライズでちょっと前のAKさんのお誕生日もお祝い!



Ms. Hideko Colton who has been appeared in FCI's TV cooking show also brought a dessert and that was very yummy, too!
FCIの「今旬クッキング」に出演していらっしゃる料理家のひでこコルトンさんもデザートをお持ちくださり、これもとっても美味しかったです!
 
 
******************************************************
 
ところで、19日のパーティのこと、お友達のYokoさんがブログ(http://ameblo.jp/nyc-country/entry-11734563070.html)でご紹介くださいました。かなり持ち上げてくださっていて大変恐縮しているのですが、私が取り損ねてしまったインディアンスパイスをきかせたバナナブレッドの写真を撮ってくださっていることもあり、ご紹介させていただきますね。



No comments:

Post a Comment