Translate

1/07/2014

Kale and Chickpea Soup ケールとひよこ豆のスープ

This morning, it was 6.8 degrees Fahrenheit (minus 14 degrees Celsius)!  Brrr!
今朝は、摂氏氷点下14度でした!寒い~!
There is a brook in our yard, and the surface was icy. 
うちの庭には小川が流れているのですが、表面は凍っていました。
There were many black ices here and there on the sides of roads in my neighborhood.  Dangerous!
近所の道端はあちこちで凍っていて、危ないです~。
It was such a cold day again, I prepared kale and chickpea soup!  I put onions, garlic, ginger, and curry powder which would make you feel warm.  As I wanted to make it pretty green, I put lots of kale leaves!  I placed chopped black olives and sliced almonds on the top!  Both of them are rich in Vitamin E!  The color contrast is very pretty and it was delicious!
今日もとても寒かったので、ケールとひよこ豆のスープを用意しました。からだを温める玉ねぎ、ニンニク、生姜、カレー粉を入れました。きれいなグリーンにしたかったので、ケールの葉っぱをたくさん入れました!トッピングには刻んだ黒オリーブとスライスしたアーモンド!どちらもビタミンEが豊富です!色のコントラストがきれいで、とってもおいしかったです!
I also made hummus with the leftover of the chickpeas and put generous amount of Vitamin E rich rosemary here!
ひよこ豆の残りでフムスもつくり、ビタミンEが豊富なローズマリーをたっぷり入れました!




No comments:

Post a Comment