Translate

1/10/2014

Rosemary and Walnuts Bread ローズマリーと胡桃入りパン

This morning, it started snowing all of sudden.  In a short period of time, the local road became like this!
今朝、突然雪が降り始めました。みるみるうちに、近所の道はこんな感じに!
Although, I have been living in suburb for 10 years, I still don't have confidence in driving.  While I stayed at home, I decided to bake a bread which contained rosemary and walnuts.  I try to minimize to take carbohydrate in order to avoid gaining weight.  But I thought putting ingredients which had beauty benefits into carbohydrate may be a good idea.  I wanted to bake a bread with generous aroma of rosemary!  So, this is the bread I baked!
郊外に住んで10年になりますが、いまだに運転に自信がない私。家にいる間、ローズマリーと胡桃を入れたパンを焼くことにしました。私は体重が増えることを避けるために、炭水化物をなるべく控えめにするようにしています。でも、炭水化物に美肌効果のある食材を入れるのも一案かも?ローズマリーの香りが豊かに広がるパンを焼きたいと思いました!それでつくったのが、こちらのパンです!
I used this recipe, http://www.epicurious.com/recipes/food/views/shaker-style-walnut-and-rosemary-loaf-108609, though I put more rosemary than it was suggested.  This was when the dough was raising.
レシピはこちらhttp://www.epicurious.com/recipes/food/views/shaker-style-walnut-and-rosemary-loaf-108609 を使わせていただきましたが、ローズマリーは書いてあるよりももっと使いました。これは、パン生地が発酵して膨らんできたところです。
The sliced breads were like these.  It was sooooo delicious!!!  It was so tasty without putting anything, but it was also great to put olive oil on.  Both rosemary and olive oil are rich in Vitamin E and walnuts are rich in Omega-3 fatty acids as well as polyphenol; these all have antioxidant power!
切ったパンはこのような感じです。と~っても美味しかったです!!!何もつけないでもいいお味でしたが、オリーブオイルをつけても美味しかったです!ローズマリーもオリーブオイルもビタミンEが豊富で、胡桃はオメガ3脂肪酸とポリフェノールが豊富。これらは皆、抗酸化パワーがあるということです!
I put a bunch of rosemary in olive oil, and then I used the oil not only for putting on the breads, but also for brushing the loaf pan.  My kitchen was filled with the aroma of rosemary and olive oil, and the taste of the bread was great and that made me very happy!  By the time the bread was baked, the snow has stopped.
オリーブオイルにローズマリーを1枝入れておき、それをパンをつけるときだけでなく、型に塗るときにも使いました。キッチンがローズマリーとオリーブオイルの素敵な香りでいっぱいになり、味もとっても美味しくて幸せな気分になりました!パンが焼けた頃には、雪もやんでいました。






No comments:

Post a Comment