Translate

3/02/2014

Bitter Melon Curry ゴーヤカレー

It is the Oscar night tonight!  I guess many people are watching TV right now.  In such a night, I also wanted to make something quick and easy so that I can leisurely watch TV.  I therefore made curry rice with bitter melon (or it is known as bitter gourd as well)!  I sliced bitter melon and then massage them with salt and soaked them in water for a while.  In addition to bitter melon, I put garlic, ginger, onion, celery, tomato, grated apple, chickpea, red bell pepper, and pineapple.  Bitter melon contains lots of Vitamin C, and red bell pepper and pineapple are also Vitamin-C rich food, therefore this turned to be Vitamin-C rich curry!  Instead of regular rice, I put organic white quinoa with the curry.  I loved this combination and I did not feel the bitter taste of bitter melons here and it was very delicious!!!
今夜はオスカーナイトですね!きっと多くの方々が今頃テレビをご覧になっていらっしゃることと思います。こんな夜は私も早く簡単にできるものを用意して、ゆっくりテレビを見たいもの。そこで、私はゴーヤを入れたカレーライスをつくりました!ゴーヤは塩でもんで水にさらしておきました。ゴーヤ以外に入れたのはニンニク、しょうが、玉ねぎ、セロリ、トマト、すりおろしたりんご、ヒヨコ豆、赤ピーマン、パイナップルです。ゴーヤはビタミンCが豊富ですが、赤ピーマンやパイナップルもビタミンCが豊富で、ビタミンCがたっぷりのカレーになりました!そして、普通のご飯ではなく、オーガニックの白キヌアを添えました。このコンビネーション、なかなか良くて、ゴーヤの辛味は感じられず、とってもおいしかったです!!!
This is the bitter melon I used for this curry.  According to this article, http://asia.okireci.net/english/material_detail.php?category=0&fid=23, even heat cannot easily break down the Vitamin C in bitter melon.  That is a great news!  Bitter melon also has antioxidant power and has many other health benefits.  I would like to think more dishes with bitter melons. 
こちらが今日のカレーに使ったゴーヤです。こちらの記事http://asia.okireci.net/english/material_detail.php?category=0&fid=23 によりますと、ゴーヤのビタミンCは熱に強いとか。それはとっても嬉しいことですね!ゴーヤは抗酸化作用もあり、健康のための効果もいろいろ期待できる食材です。ゴーヤの料理、これからいろいろ研究したいと思います。

私が参考にしているビタミンcの含有量チャート、ご参考までにお知らせさせていただきますね。
http://www.eiyoukeisan.com/calorie/nut_list/vitamin_c.html


さて、ニューヨーク在住の方々へのお知らせです。
こちらのイベント、今週水曜日です!メインはコスメプラウドさんで、ヨガの先生をされているスパドーニゆかりさんも講師として参加されます。私は、数々のダイエット失敗を経て美容食をつくるに至った体験談をちょっとお話させていただき、参加される方々のための軽食をご用意させていただきます。よろしければ、是非ご参加くださいね!もしこのブログをご覧になられて参加される方がいらっしゃいましたら、会場で声をかけていただけましたら嬉しいです!

もう1つ、4月18日夜のこちらのイベントのお食事もご用意させていただくことになりました。式部会を主宰されていらっしゃいます青木理恵さんはとても素敵な女性ですが、理恵さんいわく、「清水彰子先生は、人間性、実力、美しさ・・・3拍子揃ったスゴイオラの持ち主です。」とのことで、お目にかかれますこと、今から楽しみにしております。たくさん、オーラをいただけますように!

No comments:

Post a Comment