Translate

7/25/2014

Deep-fried and Marinated Summer Vegetables 夏野菜の揚げ浸し

Hello, everyone!  How's your week?  I have been very busy this week due to the two cooking classes as well as lots of coverage as a fashion journalist.  When I'm tired, one of the foods I would like to have would be sour food.  I had various kinds of summer vegetables in my refrigerator.  Therefore, I prepared deep-fried and marinated summer vegetables for lunch today.
皆様、こんにちは!今週はいかがお過ごしでしたか?私は、クッキングクラスが2つあって、ファッションジャーナリストとしての取材も多かったので、今週はとても忙しかったです。疲れてくると、酸っぱいものが食べたくなりますよね。冷蔵庫に夏野菜がいろいろありましたので、今日のランチは夏野菜の揚げ浸しをつくってみました。
I used vitamin C-rich red bell peppers, eggplants which contain polyphenol, okras which are rich sources of dietary fiber, and radishes which are good for digestion.  I found the beautiful radishes in the local green market last Saturday.  I then ate some in raw, but the taste was too bitter to me!  But after I deep-fried them and marinated, they were delicious! 
使ったのは、ビタミンC豊富な赤ピーマン、ポリフェノールを含むナス、食物繊維が豊富なオクラ、そして消化に役立つラディッシュです。ラディッシュは先週の土曜日、地元のグリーンマーケットで見つけ、あまりにも色がきれいだったので買いました。でもいくつか生で食べたら、私には辛すぎ!素揚げしてマリネしたら、美味しかったです!
I bough okras at the green market in the Union Square on Wednesday!  They were so fresh!
オクラは水曜日に、ユニオンスクエアのグリーンマーケットで買いました!とっても新鮮でした!
As for vinegar, I used Japanese black rice vinegar.  Black rice vinegar is rich in amino acid.  According to this article, amino acids are necessary for collagen production!  Therefore, I have been drinking the black rice vinegar in addition to use it for cooking!
お酢は、黒酢を使いました。黒酢はアミノ酸がとっても豊富です。こちらの記事によりますと、アミノ酸はコラーゲンの生成に必要だとか!なので、お料理に使う他、せっせと飲んでいます!
#ilovefood #foodmatters #youarewhatyoueat #BWNonWE #美容食

No comments:

Post a Comment