Translate

10/19/2014

IZAKAYA 居酒屋

Hello, everyone!  How's your weekend?  I was very busy but there were many fun things happened.  Last night, I went to a newly opened Japanese restaurant, Izakaya in East Village.  It was opened on Friday!
皆様、こんにちは!週末はいかがお過ごしでしたか?私はとっても忙しかったのですが、いろいろと楽しいことがあった週末でした。昨夜は、イーストビレッジに新しくオープンした日本食レストランの「居酒屋」に行ってきました。金曜日にオープンしたばかりなんですよ!
He is Mr. Yudai Kanayama, the CEO of SHIAWASE FACTORY. Ltd which owns the restaurant!  He is only 23 years old!  I am so impressed with him!  He graduated from Fashion Institute of Technology last year, and joined a fashion company in New York right after his graduation.  But he then opened this restaurant with his partner who was an Italian food chef in Japan!  Three people who loved the chef's food in Japan invested for this restaurant!  Amazing!
こちらが、このレストランを所有するシアワセファクトリー社のCEOの金山雄大くんです!彼はなんと若干23歳!もう、驚いちゃいます!彼は昨年FITを卒業し、すぐにニューヨークにある某ファッション会社に就職しました。でもその後、日本でイタリアンのシェフをしていたパートナーと共にこのレストランをオープンすることに!そのシェフが日本でつくっていた料理を気に入っていた3人の方々が投資してくれたそうです!すごいですね~!
They received flowers from the famous musician, Ryuichi Sakamoto!  Wonderful!
あの坂本龍一さんからのお花も届いていました!素晴らしい!
On the table, there was a packed tissue papers with coupon for a free drink on the next visit!  In Japan, we often receive free tissue papers with advertisement on the streets, but that is not happening in New York.  This is a great idea!
テーブルの上には、次回来店の際にドリンク1杯無料になるクーポンのついたティッシュペーパーが置いてありました!日本では広告のついたティッシュペーパーを道で受け取ることがよくありますが、ニューヨークではそういうことはありません。これはなかなか気のきいたアイデアですね!
I tried many different foods and everything was delicious!  These are pickled vegetables.  This was very simple but very tasty!  I especially loved the pickled cauliflowers.  I was happy with the various vegetables picked available!
いろいろ食べてみましたが、どれも美味しかったです!これは野菜のピクルス。とってもシンプルですが、とても美味しかったです。私は特に、カリフラワーのピクルスが気に入りました。酢漬けの野菜がいろいろ食べられるの、嬉しいですね!
This was chicken namban (deep fried chicken with some seasonings).  They were sold out on the first day.  The creamy sauce was pretty good.
こちらはチキン南蛮。初日は売り切れたそうです。クリーミーなソースがなかなか美味しかったです。
This beef dish with sauce was very delicious, too!  This was one of the "Today's specials" but I would love to have this again the next time I come.   It was good to have lots of onions as well!
こちらのビーフにソースが添えられたお料理もとても美味しかったです!「今日のスペシャル」のうちの1つでしたが、次回また食べたくなる1品でした!玉ねぎがいっぱいついているのもいいですね!
The inside of the restaurant looks like this.  A good crowd for the second day!
内観はこんな感じ。2日目にして、お客さんよく入ってました!
The address is 326 East 6th street(1st and 2nd Ave) .  I would recommend for you to try this new restaurant!  Delicious, relaxed, friendly atmosphere, and good balance of vegetables and meat!
住所は326 East 6th street(1st and 2nd Ave)です。この新しいレストラン、なかなかお勧めです!美味しくて、リラックスしてフレンドリーな雰囲気、そして、お野菜とお肉のバランスがよくとれています!

No comments:

Post a Comment