Translate

10/26/2014

Japanese Sweet Potato Salad with Apple リンゴ入りサツマイモのポテトサラダ

Hello, everyone!  Last Sunday, there was a Japan Block Fair in Upper West Side.  This is always very popular street fair, and so many people came on this day as usual. 
皆様、こんにちは!先週日曜日、アッパーウエストサイドでジャパンブロックフェアがありました。これはいつもとっても人気のあるストリートフェアで、この日もいつもと同様、多くの人が詰め掛けていました。
The NY Nojo had a booth and they were selling fresh Japanese vegetables!
NY農場もブースがあって、新鮮な日本の野菜を売っていました!
I bought these sweet potatoes.  They were $5.00 for a pack of two.
私はこちらのサツマイモを購入。1袋に2つ入って5ドルでした。
I can't wait to cook them!  Japanese sweet potatoes contain a good amount of vitamin C, A, as well as potassium. Also, vitamin C in Japanese sweet potato is known not to be easily broken down by heat.  That's good!
料理するのが待ちきれません!わくわく!サツマイモはビタミンCやA、カリウムを豊富に含んでいて、サツマイモのビタミンCは加熱しても壊れにくいと言われています。嬉しいことですね!
I made potato salad with this.  I put Fuji apple as well as hard boiled egg and Japanese cucumber.  The skin on Japanese sweet potato is known to contain good amount of Vitamin C.  I bought the apple in the local green market, and I used both sweet potato and apple unpeeled.  For the seasoning, I used a little bit of curry powder.  This was really, really DELICIOUS!  I cannot wait to make and eat this again!
これで私はポテトサラダをつくりました。入れたのは、フジリンゴと固ゆで卵と日本のキュウリ。サツマイモの皮はビタミンCを豊富に含んでいることで知られています。リンゴは地元のグリーンマーケットで買ってきたもので、サツマイモもリンゴも皮付きのまま使いました。味付けにはカレー粉をちょっと入れました。これ、本当にとっても美味しかったです!またすぐに作って食べたいで~す!
 


#ilovefood #foodmatters #youarewhatyoueat #BWNonWE #美容食

No comments:

Post a Comment