Translate

1/01/2015

Risotto with organic chicken and vegetables オーガニックのチキンと野菜入りリゾット

Hello, everyone!  How's your New Year's Day?  In Japan, we have traditional New Year's foods and I used make them for 20 years since I moved to New York in 1988.  I used to make ozouni, the traditional soup and 10 different dishes, but I stopped doing that for the last five to six years, as my family members who were born in America do not like many of them!  As a result, I prepared risotto with chicken and vegetables for dinner tonight.  Last year, I preferred organic foods more than ever!  Here, the chicken, Brussels sprouts, sweet potato, and carrot are all organic.  The chicken broth I used here was organic, too!  This was little bit creamy risotto with curry flavor!  It was good, and my family members were happy too!
皆さま、こんにちは!元旦はいかがお過ごしでしたか?日本では、新年のための伝統的なお料理があり、私も1988年にニューヨークに住み始めて以来、最初の20年はおせち料理をつくっていました。お雑煮に加えて10品つくっていたこともありましが、アメリカ生まれの家族の口にあまり合わないので、ここ5~6年はつくらなくなりました。なので、今晩のディナーには、チキンと野菜のリゾットを用意しました。昨年、私は今まで以上にオーガニックの食材を使うようになりました。ここでも、チキン、芽キャベツ、スイートポテト、ニンジンはすべてオーガニックです。チキンスープもオーガニックのを使いました!これはカレー風味のちょっとクリーミーなリゾットです!美味しくて、家族も喜んでいました!

By the way, I started Instagram under the name of YOSHIKOliciousbeauty today!  Please follow me!
ところで、YOSHIKOliciousbeautyの名前でインスタグラムを始めました!よろしければフォローしてくださいね!



No comments:

Post a Comment