Translate

5/22/2015

Utalizing Kale Stems ケールの茎の活用

Hello, everyone.  When I had YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class the other day, one participant requested me to think of menus which utilize kale stems.  I have also concerned about throwing away kale stems.  I hate wasting food, and stems are also loaded with nutrients such as vitamin C, so I have thought about how to use kale stems.  Last night, I made Japanese dry curry, and mixed kale leaves and finely chopped kale stems into the dry curry.  This is a kind of fried rice with curry powder.  Oh, I was also asked to think about menus which use mustard seeds as well, so I put some mustards seed here, too!  After I put the dry curry on the dish, I put half cooked sunny-side up egg on the center.  This was quite popular among my family!
皆様、こんにちは。先日、YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class を開催させていただきましたとき、参加してくださった方から、ケールの茎を使ったメニューを考えてほしいというリクエストをいただきました。私もケールの茎を捨てることは気になっていました。私は食べ物を無駄にするのが大嫌い。それに茎もビタミンCなどの栄養がたっぷりですので、ケールの茎をどう使ったらいいか、考えてみました。昨晩は、日本風のドライカレーをつくり、そこにケールの葉っぱと細かく刻んだケールの茎を混ぜてみました。これはいわば、カレー粉を使ったチャーハンみたいなものですよね。そうそう、マスタードシードを使うメニューも考えてほしいとご依頼されていましたので、ここにマスタードシードも入れてみました!ドライカレーをお皿に盛ってから、半熟の目玉焼きを真ん中に置いてみました。これ、家族にはなかなか好評でした!
I sautéed finely chopped kale stems together with chopped garlic, onion, and celery.  Those in the ramekin at bottom left are chopped kale stems.  With this way, we can eat kales stems unconsciously. 
細かく刻んだケールの茎は、刻んだニンニク、玉ねぎ、セロリと共に炒めました。左下のラメキンが、刻んだケールの茎です。こうすれば、いつのまにかケールの茎を食べてしまえるというわけです。
Tonight, I made pasta with kale and mushroom, and I also mixed finely chopped kale stems as well.  Now all the kale I had were gone, and I did not have to throw away any kale stems!  I feel so good!
今晩は、ケールとマッシュルームのパスタをつくり、ここにも細かく刻んだケールの茎を混ぜました。これでうちにあったケールはすべてなくなり、ケールの茎を捨てずにすみました!とてもいい気分で~す!

#‎美容食‬ #kale #kalestem #NewYork #NY

Please follow my Instagram
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
NY在住の皆様、
次回は6月22日(月)10時半~1時半 式部会でYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class開催させていただきます夏向きの和食を予定しております。ご興味のおありの方は、是非save the dateを宜しくお願いいたします!

No comments:

Post a Comment