Translate

6/23/2015

YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class at NY Shikibukai NY式部会でYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone.  I had my cooking class at NY Shikibukai yesterday.  Thank you very much for those who attended.  I introduced four Japanese dishes which would be very useful for summer.  Everything was very easy and something you could eat even when you lose your appetite due to the hot weather.  First, we did vegetables structured with a cercle and vinegar and miso sauce added.  I asked the each person to make the one which she is going to eat.  In the beginning, everyone seemed to be anxious, but we managed and everyone was so happy!  I was relieved to see that as well!  The sweet and sour taste of my vinegar and miso sauce was very well received!
皆様、こんにちは。昨日、NY式部会でお料理教室をやらせていただきました。参加してくださった皆様に、心よりお礼申し上げます。今回は、夏向きの和食を4品ご紹介させていただきました。すべてとっても簡単で、暑くて食欲のないときでも食べられてしまうものばかりです。まずは、セルクル仕立ての酢味噌あえ!各自、ご自分の食べる分をつくっていただきました。皆様、最初は不安そうでしたが、無事に全員きれいにできて、皆様も大満足!私もほっといたしました!酢味噌も、甘さや酸っぱさがちょうどいいと大好評でした!
 
Then, I introduced vegetable wrapped with pork and miso sauce added.  Ms. Rie Aoki who is the founder of NY Shikibukai helped me with the wrapping process!  I bought the meat at the Japan Premium Beef in NoHo. 
その後は、豚肉巻きの味噌ソース添えをご紹介。NY式部会を主宰されている青木理恵さんが、巻く作業を手伝ってくださいました!お肉は、ノーホーにあるジャパンプレミアムビーフで買いました。
 
This is udon salad with pickled plum sauce.  Two ladies later informed me that they already made this last night!  Wow!  So quick!
こちらはうどんサラダ梅肉ソースあえです。お2人の方が、昨晩すでにこれをつくったとお知らせしてきてくださいました!早っ!
This ginger spiced beef and water cress bowl was also popular!
この生姜のきいた牛肉とクレソンのどんぶりも、好評でした!
The lunch time!  Ladies kept on talking!  It was fun!  After the lunch, I served soba tea!
ランチタイム!皆さん、お喋りが止まりませんでした!楽しかったです!ランチの後は、蕎麦茶をお出しいたしました!

This time, the dishes, bowls, tea cups, and chopstick rests were made by Ms. Ritsuko Moore who is a ceramic artist.  I received a nice request from her to use her works when I do Japanese food cooking class.  This collaboration was very well received, and some people bought her works or placed a personal order!  Her works can be viewed on her website or Facebook page
今回、お皿、鉢、湯のみ、箸置きは、陶芸家の理津子ムーアさん作のものでした。理津子さんから、和食のお料理教室をやるときに作品を使ってほしいとの有難いお話をいただきました。このコラボ、大好評で、器を買われたりパーソナルオーダーをされた方もいらっしゃいました!理津子さんの作品は、ウエブサイトフェイスブックのページでもご覧いただけます。
#‎美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #cooking #cookingclass
 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします

昨日のお料理教室の模様は、NY式部会のブログも是非ご覧ください!        

No comments:

Post a Comment