Translate

8/03/2015

YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class at Harrison Shikibukai ハリソン式部会でYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone!  Today, I had my cooking class at Harrison Shikibukai.  Harrison is a town in Westchester, and Ms. Rumi Kasai O'Connor launched the Harrison Shikibukai this summer.  The kitchen was just renovated recently, and this was the first cooking class there!  I am very honored and appreciated.  The menu was authentic tomato gazpacho, hors d'oeuvre with Belgian endive, salpicon de marisco, and pasta.  Everything was well received!  Colorful vegetable gave us cheerful spirits!
皆様、こんにちは。今日、私はハリソン式部会でお料理教室をやらせていただきました。ハリソンはウエストチェスターにある街で、ルミ・カサイ・オッカーナさんがこの夏、ハリソン式部会を始められたのです。キッチンは改装されたばかりで、そこでの初めてのお料理教室!とても光栄で有難いことです。メニューはオーセンティックなトマトのガスパチョ、エンダイブのオードブル、サルピコン・デ・マリスコ、そしてパスタです。どれも、とっても好評でした!色鮮やかな野菜が、元気を与えてくれます!
Gazpacho is very easy!  All we have to do is to get high quality vegetables and put everything in the blender!  I bought all of the vegetables here in my local farmers market on Saturday morning.
ガスパチョはとっても簡単!質の高い野菜を入手して、すべてをブレンダーに入れるだけです!これらの野菜はすべて、土曜日の朝、私の地元のファーマーズマーケットで購入しました。
The Belgian endives are organic, too!  They are little smaller than regular endive, but they had very bright and deep green color!
エンダイブもオーガニックです!普通のエンダイブより少し小さいのですが、とっても明るくて深みのあるグリーンでした!
The participants are putting the stuffing on the Belgian endives.  As soon as everyone put this into their mouse, everyone said, "oh, this is so good!  I love this!" 
参加者の方々に、エンダイブの上に具をおいていただいています。皆さん、これをお口に入れるなり、「わっ、これ、すごい美味しい!私これ好き!」とおっしゃっていました。
Live lobster always gives us mixed feelings of excitement as well as guilt.  We all appreciated and enjoyed the great taste.
活きたロブスターを扱うときはいつも、わくわく楽しい気分と申し訳ない気分の入り混じった複雑な気分になります。美味しい味に感謝していただきました。
The pasta is very easy to make and delicious!  This recipe is certainly helpful for busy people who love cooking!  Prosciutto and mozzarella cheese are included here, and I bought them in Alleva in Little Italy.  Their home made mozzarella cheese is my favorite mozzarella cheese in New York!
パスタはとっても簡単で美味しいんです!多忙でも料理好きの人にとって、絶対役立つレシピです!生ハムとモッツレラチーズが入っているのですが、それはリトルイタリーのアレヴァで買いました。モッツレラチーズはそこの自家製で、ニューヨークでモッツレラチーズといえば、これが私のお気に入りです!
The tea after the lunch is my favorite hibiscus and rosehip tea from Physical Graffitea in East Village.  Everyone loves the tea as well!  Rumi said, "Everything you make is delicious.  Please do this again in fall."  Thank you very much, Rumi san.  That would be my pleasure!
ランチの後のお茶は、イーストビレッジのフィジカルグラフィティーで売られている私の大好きなハイビスカスとローズヒップのお茶です。このお茶も皆さんに気に入っていただけました!留美さんから、「佳子さんがつくるものは全部美味しい。また秋にやってください」とおっしゃっていただけました。留美さん、ありがとうございます。喜んで!
 
 
#‎美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #gazpacho #salad #cookingclass #lobster
 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします


No comments:

Post a Comment