Translate

6/17/2016

YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class in Brooklyn ブルックリンでYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone.  I had my YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class in Brooklyn on this past Sunday.  Thank you so much for those who came!  The venue was very nice home of my dear friend, AK san who is singer songwriter!  Thank you very much, AK san for your very warm support!
皆様、こんにちは。この前の日曜日に、ブルックリンで YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class を開催いたしました。いらしてくださった方々、本当にありがとうございました!会場は私の大切な友人でシンガーソングライターのAKさんの素敵なお住まいです!AKさん、本当に温かいサポートをありがとうございました!
The table setting was done by AK san!  Beautiful!
テーブルセッティングはAKさんがしてくださいました。きれいですね!
This is the middle of the demonstration.  As AK san loves seafood, the menus were mainly seafood.  In addition to them, AK san loves figs, so I included them in our finger foods.  Everything can be made in a short time and fits well with the summer season.
デモンストレーションの最中です。AKさんがシーフードが大好きなので、メニューはシーフードが中心。加えて、AKさんはイチジクがお好きなので、イチジクをフィンガーフードに含みました。すべて短時間でできて、夏にピッタリのお料理です。
She is AK san!  The dish we are holding is ceviche formed with cercle.  I made the ceviche with porgy, and then formed it with cercle so that it looks fancy! 
こちらがAKさんです!手にもっているのはセルクル仕立てのセビーチェ。ポーギーを使ったセビーチェをつくり、それをセルクルを使って、ファンシーに見えるようにしました!
This is the ceviche formed with cercle.  Each person made the one he or she eats, and everyone did it so well!  The taste was very well received!
こちらがセルクル仕立てのセビーチェです。皆さんにそれぞれご自分が召し上がられる分を組み立てていただいたのですが、皆さんとってもお上手にできあがりました!味もとても好評でした!
The yellow flowers were sold as bok choi flowers, but they look similar to broccoli rabe flowers.  Some edible flowers are now available in farmers market.
黄色いお花は青梗菜の花として売られていたのですが、ブロッコリーラブの花に似ている感じがします。ファーマーズマーケットでは今、食用の花が出てきていますね。
The main dish was bouillabaisse.  I developed a recipe which doesn't take too long to cook, yet it was still delicious!  Everyone was very impressed with the taste!  I also introduced vegan aioli sauce which we can put on bouillabaisse.  The sauce was very popular as well!
メインはブイヤベースです。あまり時間をかけずにできて、尚且つ美味しいレシピを考案しました!皆さん、その味に大感激してくださいました!ブイヤベースにかけるビーガンのアイオリソースもご紹介したのですが、このソースも大好評でした!
In addition to them, I introduced three appetizers which can be made easily. 
これらに加えて、簡単にできる3つのアペタイザーをご紹介しました。
The lunch time starts! Everyone had a great time with lots of fun conversation and laughs! 
ランチタイムの始まりです!楽しい会話と笑いがいっぱいの楽しいひと時でした!

Thank you again, AK san for your kind help and support!
改めまして、AKさん、ほんとにお世話になりました。ありがとうございました!
Thank you again for everyone who participated!  I hope these foods will bring fun and happiness to your summer table!
参加してくださった皆様も、ほんとにありがとうございました!このお料理が皆様の夏の食卓に楽しさと幸せをもたらしてくれますように!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #cookingclass
 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします



No comments:

Post a Comment