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7/18/2016

Bluefish Tartare Wrapped in Shiso 鯵のなめろうの紫蘇巻き

Hello, everyone!  I love Japanese style bluefish tartare ( it is called "aji no namerou" in Japanese).  Whenever I see bluefish in the farmers market, I get a piece for the tartare.  Bluefish is a good source of omega-3 fatty acids.  I added chopped ginger, scallions as well as miso to make the tartare, so this is very healthy!  This time, I wrapped it in shiso leaves.  This could be an alternative way to serve this tartare and it looks pretty.  Shiso is rich in beta-carotene, vitamin E, as well as potassium.  I would recommend to dip this in soy sauce a little bit when you eat. 
皆様、こんにちは!私は、鯵のなめろうが大好きです。ファーマーズマーケットで鯵を見かけると、いつもなめろうをつくるために鯵を買います。鯵は、オメガ3脂肪酸をとるのにいい食材。なめろうをつくる上で、刻んだ生姜、細ネギ、味噌を混ぜるので、なめろうはとても健康的です!今日は、このなめろうを紫蘇の葉で巻いてみました。こういうふうになめろうを出すのも1つのやり方と思いますし、見た目きれいですよね。紫蘇はベータカロテン、ビタミンE、カリウムを豊富に含んでいます。食べる時にちょっとお醤油をつけるのがお勧めです。
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