Translate

11/16/2022

Mexican YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class メキシカンのYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone. I received a request for Mexican cooking class, and I held that the other day. The last time I did in-person cooking class was about three years ago. During Covid, I did online cooking class, and this time, I realized how fun in-person cooking class is! Thank you very much for the request! 皆様、こんにちは。メキシカンのお料理教室のリクエストをいただき、先日開催しました。前回対面式のクッキングクラスをしたのは、約3年前。コロナでオンラインクッキングクラスをしていましたが、今回、対面式のお料理教室がいかに楽しいか、再認識しました!リクエスト、ありがとうございました!
I showed how to make "green ceviche" which was inspired from the ceviche I had in a restaurant in Mexico City. The each person then constucted the ceviche, using circle. Everyone's ceviche looked so great! メキシコシティーのレストランでいただいたセビーチェにインスパイアされた「グリーンセビーチェ」のつくり方をお見せしました。それから皆さん、それぞれセルクルを使ってご自分が食べる分を組み立てていただきました。皆さん、それぞれとってもいい感じにできあがりました!
The each person made tortilla as well. This was so much fun! I took a class about how to make tortilla from scratch and I introduce the method. トルティーヤも各自つくりました。これがとっても楽しかったです!メキシコシティーでトルティーヤのつくり方を教えるクラスをとり、そこで習ったつくり方をご紹介しました。
I used dry-aged black Angus ribeye beef for tacos! This was really tasty! Everyone said, "best tacos ever!" The homemade tortilla is very tasty too. タコスの具には、熟成したブラックアンガスリブアイビーフを使いました!本当に美味しかったです!皆さん、「今まで食べたタコスの中で一番美味しい!」とおっしゃっていました。作り立てのトルティーヤの味も格別です。
I also showed how to make scallops carpaccho which I was also inspired in a restaurant in Mexico City, and we had those we made as a lunch. The table runner was the one I bought in Mexico City. やはりメキシコシティーのレストランでインスパイアされたホタテのカルパッチョのつくり方もお見せし、つくったものを皆さんでランチとしていただきました。テーブルランナーは、メキシコシティーで買ってきたものです。
Thank you for participating! It was so much fun! ご参加ありがとうございました!とっても楽しかったです!
Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment