Translate

11/10/2013

Finger Food Style Chicken フィンガーフードスタイルのチキン

Holiday season is approaching and I have been thinking how to serve chicken as a finger food.  Tonight, I prepared two different versions of finger food style chicken.  I marinated pieces of protein rich chicken breast with many different ingredients and seasonings including grated onion, soy bean miso, honey, black sesame, and ginger, and then grilled them in an oven.  After they were cooked, I coated some pieces of chicken with grated Vitamin E rich almonds and then attached the other pieces of chicken with Vitamin C rich pineapples with toothpicks.  I liked the both versions, and the chicken was so tender! 
ホリデーシーズンが近づき、チキンをフィンガーフードとしてどう提供するか、考えていました。そして今晩、2種類のフィンガーフードスタイルのチキンを用意してみました。たんぱく質豊富なチキンの胸肉をすりおろした玉ねぎ、豆味噌、はちみつ、黒ゴマ、生姜を含むさまざまな食材や調味料でマリネし、それをオーブンでグリル。調理できたら、ビタミンEがたっぷり含まれているアーモンドを砕いたものをまぶし、それからビタミンC豊富なパイナップルと共にチキンを楊枝にさしました。私はどちらも美味しかったと思いますし、チキンがとっても柔らかくできました!

No comments:

Post a Comment