Translate

11/17/2013

Finger Foods with Christmas Colors クリスマスカラーのフィンガーフード

Today, I prepared two kinds of finger foods with red, green and white.  I think these would be fun to have in upcoming holiday season!  One is roasted Brussel sprouts with roasted and marinated beets as well as mozzarella cheese.  Brussel sprout is one of the vegetables which particularly contain Vitamin C!  I love roasted Brussel sprouts!  I used generous amount of Balsamic vinegar when I marinated beets.  I think goat cheese would work well with Brussel sprouts and beets, but when I put them together with a toothpick, I think mozzarella cheese would be easy to handle. 
今日は、赤、グリーン、白を使ったフィンガーフードを2種類、用意してみました。これからやってくるホリデーシーズンにあったら楽しい感じかなあと思って。1つは、ローストした芽キャベツに、ローストしてマリネしたビーツ、そしてモッツレラチーズを合わせたものです。芽キャベツはビタミンCを特に多く含む野菜の1つです!私はローストした芽キャベツ、大好き!ビーツのマリネには、バルサミコビネガーをたっぷり使いました。芽キャベツとビーツにはゴートチーズも合うと思いますが、楊枝で刺す場合はモッツレラの方が扱いやすいと思います。
For the other one, I used cucumbers, low fat cream cheese, and pomegranates.  They look cute, don't they?   Both of the finger foods were very delicious!
もう1‘つには、キュウリ、ローファットのクリームチーズ、そしてザクロを使いました。可愛いですよね?どちらのフィンガーフードも、とってもおいしかったです!

私が参考にしたビタミンCの含有量のチャート、ご参考までにお知らせさせていただきますね。
http://www.eiyoukeisan.com/calorie/nut_list/vitamin_c.html

No comments:

Post a Comment