Translate

6/18/2014

My Cooking Class in June 6月のお料理教室

Hello, everyone!  It has been hot these past days!  I had my cooking class three days in a row from Sunday through Tuesday!  I really appreciate for the people who attended.  I received lots of positive comments such as "this gazpacho is exquisite!" "I made the gazpacho again after I came home.  When I woke up in the next morning, I felt really good and healthy!"  "I was going to take pictures and post in my Facebook but I was so excited to eat the foods and I totally forgot to take pictures!"  'I have not eaten this kind of pasta but it was delicious and even I can make this!" 
皆さん、こんにちは!このところ、暑いですねえ!私は日曜日から火曜日まで3日連続でお料理教室をさせていただきました!出席してくださいました皆様に、心からお礼申し上げます。「このガスパチョ、絶品ですね!」「家に帰って早速ガスパチョつくり、翌朝起きたとき、からだがとても楽でした!」「写真撮ってフェイスブックに載せるつもりだったのに、食べることに夢中になりすぎて写真を撮るのをすっかり忘れてしまいました!」「こういうパスタは食べたことなかったのですが、美味しいし、これなら自分にもできると思います!」など、たくさんの嬉しいコメントをいただきました!

The first two days, I did the classes in the NY Mama Salon (https://www.facebook.com/MamaSalon).  This time, tomatoes were very important in the three of the four dishes, therefore, I bought fresh tomatoes in the green market in Union Square and then brought them to the NY Mama Salon! The weight of the tomatoes was little less than 13 pounds!  They were so heavy!  But I wanted to use perfect tomatoes in terms of the color, size, and ripening condition, and I was happy about that I was able to get what I wanted!
最初の2日間は、NYママサロン(https://www.facebook.com/MamaSalon)でクラスをやらせていただきました。今回、4品中3品はトマトが命のお料理でしたので、ユニオンスクエアのグリーンマーケットで新鮮なトマトを買い、NYママサロンに持ち込みました!約5.8キロのトマト!重かったです~!でも色、大きさ、熟れ具合がパーフェクトなトマトを使いたかったので、欲しいものが手に入ってハッピーでした!
In the market, I also found fresh cucumbers which looked very similar to Japanese cucumbers!  I bought some of these, too.  They were very delicious!
マーケットで、日本のキュウリにとても良く似た新鮮なキュウリも発見!これもいくつか買いました。とっても美味しかったです!
In NY Mama Salon, the participants were mostly working women on Sunday and mostly mothers with small children on Monday. 
NYママサロンでは、日曜日はほとんど仕事をされていらっしゃる女性、月曜日は大方は小さいお子さんのいらっしゃるお母さんたちです。

Naoko who is the founder of the NY Mama Salon took this cute short movie of my class!  Please check this out!  Thank you very much, Naoko san!
NYママサロンを主宰する直子さんが、こちらの可愛いショートムービーを撮ってくださいました!是非ご覧ください!直子さん、ありがとうございます!


The star of June class was live lobsters!  In each class, everyone was very excited when I showed the live lobsters!
6月のクラスのスターは、なんといっても活きているロブスター!どのクラスでも、私が生のロブスターを見せると皆さんとっても喜んでくださいました!
I asked people to participate in the process time to time.  I think that is a fun part of my class, too!
私は皆さんに時折プロセスに参加をお願いしています。それも楽しい部分になっていると思います!

These are the foods!  They look quite pretty, don't they?
こちらがお料理!なかなかきれいでしょ~?
The lunch time is always fun!  The chatting never stops!
ランチタイムはいつも楽しいです!お喋り、止まりません!
For tea time, I introduced the "Beauty Skin Tonic" which was the blend of hibiscus, rosehip, and some berries from Physical Graffitea (http://physicalgraffitea.com/) in East Village. 
お茶の時間には、イーストビレッジのフィジカルグラフィティー (http://physicalgraffitea.com/)のハイビスカスやローズヒップ、いくつかのベリーをブレンドした「ビューティスキントニック」をご紹介させていただきました。
On Tuesday, I did my cooking class at NY Shikibu-kai for the first time! 
火曜日はNY式部会で初めてのお料理教室をやらせていただきました!
My favorite prosciutto and mozzarella cheese were very well received!
私のお気に入りの生ハムとモッツレラチーズも、とっても好評でした!
Everyone enjoyed participating in cooking as well as chatting during the class.
皆さん、レッスン中は料理に参加したりお喋りしたり楽しいひと時を過ごされていらっしゃいました。

Gazpacho is done!  I learned how to make this soup from my Spanish friend more than 20 years ago!
ガスパチョ出来上がり!20年以上前にスペイン人の友人から教わった作り方です!
Lunch time!  The lady who sits in the center is Rie who is the founder of NY Shikibu-kai.  Thank you very much, Rie san!  You could see another report at Shikibu-kai's blog at http://ameblo.jp/ny-shikibu/entry-11880019233.html?fb_action_ids=10204006615666323&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582
ランチタイム!真ん中に座っていらっしゃる女性が、NY式部会を主宰されている理恵さんです。理恵さん、ありがとうございました!式部会のブログでもレポートが掲載されています。是非http://ameblo.jp/ny-shikibu/entry-11880019233.html?fb_action_ids=10204006615666323&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582 をご覧くださいね!
 
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

7月は、NYママサロンでは20日(日)と22日(火)、NY式部会では28日(月)にやらせていただけることになりました!メニューなど、詳細は確定し次第、お知らせさせていただきます!どうぞよろしくお願いいたします!
 
 

  #ilovefood #foodmatters #youarewhatyoueat #BWNonWE 



No comments:

Post a Comment