Translate

3/14/2015

Green Leaves Vegetables and Yellow Oyster Mushroom Risotto 緑の葉野菜とイエローオイスターマッシュルームのリゾット

Hello, everyone.  It was rainy all day today, and it is still raining!  It was pretty foggy during the day.
皆様、こんにちは。今日は1日雨で、いまだに降っています!昼間は霧も結構出ていました。
 
Yet, of course, I went to the local green market this morning!  I then found very beautiful yellow oyster mushrooms!
それでも勿論、今朝も地元のグリーンマーケットに行きましたよ~ そして、とっても美しいイエローオイスターマッシュルームを見つけました!
I have been trying to make a recipe of risotto with green leaves vegetables and without cheese.  This has been pretty challenging to me, and today, I mixed this yellow oyster mushrooms and it was quite delicious!  The colors also have spring mood, right?  According to this article, oyster mushrooms have antioxidant effects and cooking the oyster mushrooms does not reduce the level of the antioxidant!  That's great!  The aroma from the mushrooms was very rich!
私は緑の葉野菜を使ってチーズを使わないリゾットのレシピをつくろうとしています。これ、結構苦心しているのですが、今日はこのイエローオイスターマッシュルームをミックスしたところ、なかなか美味しくできました!色も春らしい感じですよね!こちらの記事によりますと、オイスターマッシュルームは抗酸化作用があって、料理してもそのレベルが下がらないそうです!それはいいですね!キノコの香り、とっても豊かでした!
I used three kinds of green leaves vegetables here and one of them was this organic baby broccoli.  Broccoli is very good resource for vitamin C!
ここでは3種類の緑の葉野菜を使ったのですが、そのうちの1つは、こちらのオーガニックベイビーブロッコリーです。ブロッコリーはビタミンCをとるのにとてもいい食材です!


 ‪#‎美容食‬ #vegetable #mushroom #risotto #vegetarian
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
NY在住の皆様、次回の式部会でのYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class は5月11日(月)10時半~1時半です!メニューは現在検討中ですが、春野菜を使ったお料理や春らしい色合いのお料理、そして乳製品を使わない4品を考えたいと思っております。ご興味のおありの方は、是非あけておいていただけましたら幸いです。

また、日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment