Translate

3/16/2015

Potato and Red Lentil Finger Food ポテトとレッドレンティルのフィンガーフード

Hello, everyone.  Today, I prepared finger foods with potatoes and red lentils.  I used purple and red potatoes.  Between the potatoes and lentils, I used cream cheese with chopped basil and lemon juice.  These were quite delicious!  Also, they look pretty!
皆様、こんにちは。今日はポテトとレッドレンティルでフィンガーフードをつくってみました。使ったポテトは、パープルポテトとレッドポテト。ポテトとレンティルの間には、刻んだバジルとレモン汁を混ぜたクリームチーズを使いました。これ、なかなか美味しかったです!見た目もきれいですよね?
I cooked generous amount of red lentils yesterday, and I used some of the leftover.  Yesterday, I made red lentil salad with bell peppers which I had introduced before, and brought that to the blunch meeting of Fellowship for Japan.  Fellowship for Japan is the organizer of TOGETHER for 311 which is the memorial ceremony for the Tohoku area in Japan hit by the big earthquake and tsunami 4 years ago, and I am one of the members.  We held the ceremony on the 8th and we reviewed the event.  The meeting was done at the residence of AK who is the executive director of TOGETHER for 311.  AK made the quiche and salad, and they were delicious!  My lentil salad was very popular, too!  Although AK and I did not know what we would make exactly, the color combination of this dish was perfect!
私は昨日、レッドレンティルをたくさんゆでたので、その残りの一部を使いました。昨日は、以前にもご紹介したレッドレンティルとピーマンのサラダをつくり、フェローシップ・フォー・ジャパンのブランチミーティングに持参しました。フェローシップ・フォー・ジャパンは、4年前に大地震と津波に襲われた東北地方のための追悼式典TOGETHER for 311 を主催していて、私はそのメンバーになっております。式典は8日に行い、反省会をしたのでした。ミーティングはTOGETHER for 311のエグゼクティブディレクターのAKさん宅で行われました。AKさんがこちらのキッシュとサラダをつくられ、とても美味しかったです!私のレンティルサラダも大好評でした!私たち、何をつくるかよくわかっていなかったのですが、このお皿のカラーコンビネーション、完璧でした!
 ‪#‎美容食‬ #vegetable #fingerfood
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
NY在住の皆様、次回の式部会でのYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class は5月11日(月)10時半~1時半です!メニューは現在検討中ですが、春野菜を使ったお料理や春らしい色合いのお料理、そして乳製品を使わない4品を考えたいと思っております。ご興味のおありの方は、是非あけておいていただけましたら幸いです。

また、日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment