Translate

3/03/2015

YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class at NY Shikibukai NY式部会でのYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone.  We had lots of snow on Sunday afternoon and it is snowing hard again today!  I am really glad that we did not have any snow yesterday, as I had my cooking class yesterday!  When I was heading to NY Shikibukai yesterday morning, the street was like this.
皆様、こんにちは。こちらは日曜日の午後に大雪が降り、今もかなり降っています!昨日私のお料理教室があったのですが、昨日は降らなくて本当に良かったです!昨日の朝、私がNY式部会に向かっていたとき、ストリートはこんな感じだったんですよ。
I demonstrated four dishes yesterday; New England clam chowder, squash and cauliflower gratin, finger food with purple potatoes and pomegranates, and dandelion salad.  I used lots of winter vegetables and fruits.  The purple potatoes are those I bought in my local green market on Saturday morning.  The color was beautiful!
昨日、デモンストレーションさせていただきましたのは、ニューイングランドクラムチャウダー、カボチャとカリフラワーのグラタン、紫ポテトとザクロのフィンガーフード、そしてタンポポの葉っぱのサラダの4品です。冬ならではの野菜や果物をふんだんに使いました。紫ポテトは土曜日の朝、私の地元のグリーンマーケットで買ったものです。色がとってもきれいでした!
These were red kuri squashes and carrots for the gratin.  The orange was very nice, too!
こちらはグラタン用のレッドクリカボチャとニンジンです。このオレンジも、とてもきれいでした!
When I was putting chopped Italian parsleys for the gratin, everyone said, "pretty!"
グラタンに刻んだイタリアンパセリをのせていたとき、皆さんから「きれい!」の歓声があがりました!
Everyone was so enthusiastic and there were lots of smiles as well!
皆さん、とっても熱心!笑顔もたくさんある和やかなクラスとなりました!

Lunch time is the best!  Everyone kept on saying "delicious!"  I was really glad that everyone was happy with my foods.
お待ちかねのランチタイム!皆さん、「美味しい!」を連発!喜んでいただけて、本当に良かったです。
I put prosciutto in the gratin, and I bought the prosciutto in Alleva in Little Italy as usual!
グラタンには生ハムも入っていて、いつものようにリトルイタリーのアレヴァで生ハムを買いました!
I bought dandelion leaves at Mrs. Greens, a local natural food chain.  Everyone was impressed with the freshness.
タンポポの葉っぱは、地元のナチュラルフードチェーンのミセスグリーンズで買いました。皆さん、その新鮮さに感激されていました。
After the lunch, I served earl gray with lavender and everyone loved the tea as well!  The very special tea is available at T- Salon.  Decaf of this tea is available as well.  Thank you very much for everyone who joined in my class!
ランチの後は、ラベンダー入りのアールグレイをお出しし、皆さんこのお茶もとっても気に入っていらっしゃいました!このとってもスペシャルなお茶は、Tサロンでご購入いただけます。このお茶はデカフェもあるんですよ。参加してくださった皆様、本当にありがとうございました!

#cooking #vegetable #美容食

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
NY在住の皆様、次回の式部会でのYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class は5月11日(月)10時半~1時半となりました!メニューはこれから考えますが、春野菜を使ったお料理や春らしい色合いのお料理、そして今回は乳製品が多かったので、次回は乳製品を使わない4品を考えたいと思っております。ご興味のおありの方は、是非あけておいていただけましたら幸いです。

また、日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。ご興味のおありの方は、yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。


No comments:

Post a Comment