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12/30/2015

Gomoku-Mame ( Authentic Japanese Soybean Dish) 五目豆

Hello, everyone.  As the New Year approaches, I made this very authentic Japanese dish, Gomoku-Mame a few days ago. Thankfully, this received many "likes" on my Instagram, so I'm introducing it to my blog as well.  In addition to soy beans which are rich in isoflavones, I also added carrots which are rich in vitamin A as well as beta carotene.  I used burdocks with skin because the skin has anti-oxidant properties.  The dried shiitake mushrooms are high in vitamin B-2 which helps to digest fat.  Kombu seaweed is good for detox.  Green daikon leaves added nice color on this brown dish which are cooked with soy sauce, organic sugar, and mirin which is Japanese sweet rice wine.  When I buy daikon, I save the top part and keep in moisture with little bit of water, and then the leaves which are convenient to use for decoration come out!  The daikon leaves contain vitamin C more than daikon itself!
皆様、こんにちは。新年が近づいてきていますね。私は数日前に、こちらのとても伝統的な和食の五目豆をつくりました。有難いことに、こちらが私のインスタグラムで「いいね」を多くいただきましたので、ブログでも紹介させていただきますね。イソフラボンが豊富な大豆に加え、ビタミンAとベータカロテンを豊富に含むニンジンを入れています。ゴボウは、皮に抗酸化物質が含まれているので、皮ごと使いました。干ししいたけは、脂質の代謝を手助けしてくれるビタミンB-2を豊富に含んでいます。昆布は、デトックスにいいんですよ。緑の大根の葉っぱが、醤油、オーガニックの砂糖、みりんで調理したこの茶色のお料理にきれいな彩りを加えてくれました。私は大根を買うと、上の部分をとっておいて、少しの水と共に湿らせておきます。そうすると、ちょっとした飾りに便利な葉っぱが出てくるんです!大根の葉っぱは、大根自体よりもビタミンCを多く含んでいます!
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