Translate

12/29/2015

Home Party Foods ホームパーティのお料理

Hello, everyone.  On the 26th, I was asked to prepare some food for a neighbor's Christmas party.  The hostess saw my blog and we chose five dishes.  I prepared two salads, and one of them was tofu dressed kale salad.  This was very popular in my cooking class as well, and soy beans and carrots are in it too.  It seems that this was the most popular among the foods I made despite of that there were no Asian people in the party.  I am glad that this kale salad was well received!
皆様、こんにちは。26日は、ご近所のお宅で行われたクリスマスパーティのためにいくつかお料理をつくることをご依頼いただきました。そのお宅の奥様が私のブログをご覧くださり、いろいろお話して5品選びました。サラダ2種をつくったのですが、1つはケールの白和え風サラダです。お料理教室でも大好評だったサラダで、大豆とニンジンも入っています。パーティにはアジア系の方は1人もいらっしゃらなかったのですが、私がつくった中では、このサラダが一番人気があったようでした。大好評で良かった!
Another salad was beets and apple salad.  This was particularly well received by ladies.
もう1つのサラダは、ビーツとリンゴのサラダです。これは特に女性に好評でした。
I prepared two kinds of finger foods.  One is avocado toast with smoked salmon, purple onion, roasted red bell pepper, and pomegranate.  The other one was skewered pineapple, basil, chicken, and grape tomato.  The chicken was marinated with soy sauce, ginger, and orange marmalade.
フィンガーフードも2種類用意しました。1つはスモークサーモン、紫玉ねぎ、ローストした赤ピーマン、ザクロをのせたアボカドトースト。もう1つはパイナップル、バジル、チキン、グレープトマトのピンチョスです。チキンは醤油、生姜、オレンジマーマレードでマリネしました。
I was also asked to make deep fried shrimp shinjo which uses chopped shrimp mixed with some vegetables and seasoning. 
あと、パーティで海老しんじょを揚げることを依頼されました。
I was glad that I was able to serve them while they were hot!  This was also popular in my cooking class.
熱々のをお出しすることができて、よかったです!これもお料理教室で好評だった1品です。

#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #party #fingerfood #salad #shrimp 
 
Please follow my Instagram


 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment