Translate

8/14/2016

Cold Miso Soup with Corn and Okra コーンとオクラの冷たい味噌汁

Hello, everyone!  It has been very hot!   I tend to stay indoor as the heat and sunlight are too much to me.  When the weather is super hot, we tend to have cold drink and food such as cold beer, ice cream, shaved ice, and frozen yogurt, but I try to minimize to have them as they are not good for our health.  When I still want something cold, I try to have something nutritious.  Last night, I made this miso soup with corn and okra.  After I made miso soup with corn, I cool it down and then added minced okra and leave in refrigerator over night.  As okra absorbed liquid, it gets sticky.  The miso soup was like this this morning!
皆様、こんにちは!ほんとに暑いですね!この暑さと日差しは私にはきつすぎるので、室内にいることが多くなっています。とっても暑い時は、冷たいビール、アイスクリーム、カキ氷、フローズンヨーグルトなど冷たい飲み物や食べ物をとりがちになりますが、健康によくないので、私はこれらをとるのは最低限に留めるようにしています。それでも冷たいものが欲しい時は、何か栄養のあるものをとるようにしています。昨夜は、トウモロコシとオクラの味噌汁をつくりました。コーンの味噌汁を作った後、それをさましてからみじん切りにしたオクラを入れて、冷蔵庫に一晩入れておきました。オクラは水分を吸うと、ネバネバした状態になるのです。味噌汁は今朝、こんな感じになっていました!
I added ginger juice as well.  In Japan, there is a way that cold miso soup is poured on rice, but I had this one only without rice.  The corn was sweet and crunchy and okra was crunchy too, and this was delicious!
しょうが汁も加えました。日本では、冷たい味噌汁(冷や汁)をご飯の上にかける食べ方がありますが、私はごはんなしでこれだけでいただきました。トウモロコシは甘くてコリコリしていて、オクラもコリコリしていて、美味しかったです!
I poured some of this on tofu stake, and it was a good idea, too!
これを少し、豆腐のステーキの上にかけてみたのですが、これもいいアイデアでした!
 
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #corn #okra #misosoup #tofu #vegetarian #vegan


Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment