Translate

8/27/2016

Dipped Fried Eggplant 茄子の揚げ浸し

Hello, everyone!  I love eggplant and I buy eggplants in farmer's market every week during summer.  I enjoy cooking eggplants in many different ways including Japanese, Italian, and Chinese style.  During summer, I am attracted to sour taste as well.  So, I made dipped fried eggplants!  I here added tomato so that this dish becomes colorful, and I also put cilantro.  The main seasonings are sesame oil, rice vinegar, soy sauce, and little bit of organic sugar.
皆様、こんにちは!私は茄子が大好きで、夏の間は毎週ファーマーズマーケットで茄子を買っています。和風、イタリアン、中華風など、いろいろな方法で茄子を料理するのを楽しんでいます。夏の間は、酸っぱい味にも惹きつけられますよね~そこで、茄子の揚げ浸しをつくりました!こちらは茄子にトマトをあわせて彩りよく、そしてシラントロを添えています。ごま油と米酢、醤油、少しのオーガニック砂糖が主な調味料です。
These are eggplant and okra.  The both dishes are very simple, yet they were well received in my Instagram!  When I make incisions on the eggplant, I can spend short time for deep frying them.  Also it would be good not to spend too long to deep frying okra. 
こちらは茄子とオクラです。どちらもとてもシンプルなのですが、インスタグラムで好評でした!切込みを入れれば揚げる時間も短くてすみますし、オクラもさっと揚げるのがおいしく仕上げるコツのようです。
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #eggplant #vegetable #vegan #vegetarian #summer #Japanesefood


Please follow my Instagram

 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします
 
それから、ニューヨーク在住の皆様へ
1017日(月)10時半―1時半にハリソン式部会でYOSHIKOlicious Beauty Cooking Classをやらせていただくことになりました。
6月にブルックリンでのお料理教室でやらせていただきました究極時短のブイヤベースとカシューナッツのアイオリソース、セビーチェが大好評でしたので、それをベースにあと2品考えます。
6月のお料理教室の模様は、こちらをご覧くださいませ。
ご興味のおありの方、是非SAVE THE DATEを宜しくお願いいたします。
 

No comments:

Post a Comment