Translate

8/07/2016

Eggplant Caponata at Summer Home Party 夏のホームパーティでナスのカポナータ

Hello, everyone!  Last night, I was invited to my friend's home party.  The friend, AK is a singer/songwriter.  AK loves cooking and she always cook so many different dishes for her party.  She always gives me an opportunity to introduce my food.  Thank you as always, AK!  This time, I brought eggplant caponata.  Everyone was very impressed with this dish, and that made me very happy!  Usually deep-fried eggplant is used for caponata, and I used to do that as well.  One day, I felt that it was too oily, and I thought alternative method of preparing eggplant for caponata.  I introduced this in my cooking class last year at NY Shikibukai, and I am thinking to include this dish again in my cooking class this fall as this was so popular. 
皆様、こんにちは!昨晩、お友達のホームパーティにおよばれしました。そのお友達は、シンガーソングライターをされていらっしゃるAKさんです。AKさんはお料理が大好きで、いつもパーティのためにたくさんのお料理をつくってくださいます。そして、いつも私の料理を紹介する機会もつくってくださっています。AKさん、いつも本当にありがとう!今回は、ナスのカポナータをお持ちしました。皆さんに大絶賛していただき、うれしかったです!通常、カポナータには揚げたナスが使われて、私も以前はそうしていました。でもあるとき、オイリー過ぎるなあと感じて、違う方法でカポナータ用のナスを調理する方法を考えました。それは去年、NY式部会でのお料理教室でご紹介させていただいたのですが、今回とても人気があったので、この秋のお料理教室でまたこのお料理をやってみようかしらと思っています。
The lady on the left is AK!  Thank you very much for your warm support as always!
左側の女性がAKさんです!いつも温かいサポートをいただき、心より感謝しています!
Except my caponata, AK cooked everything else!!  Later, pasta and chicken dish as well as two desserts were added.  Isn't this great?  Everything was delicious!  The view was nice and it got really crowded with 40 to 50 people!
私のカポナータ以外は、全部AKさんがつくったんですよ!後から、パスタやチキンの料理、そして2種類のデザートも出てきました。すごくないですか?どれもとっても美味しかったです!眺めも素敵ですし、40~50人いらして大盛況でした!

#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #eggplant #caponata #vegetable #vegetarian #party

 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします


No comments:

Post a Comment