Translate

11/27/2017

YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class for Holiday Season ホリデーシーズンのYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone.  I had my cooking class yesterday in Brooklyn.  It was the last day of the Thanksgiving Weekend, and the holiday season has begun!  This cooking class was a collaboration with my dear friend, AK who is the singer songwriter.  AK san decorated the table with holiday spirits!  It was simple, yet very pretty! 
皆様、こんにちは。昨日、ブルックリンで私のクッキングクラスを開催いたしました。サンクスギビングウイークエンドの最終日で、ホリデーシーズンがスタートしました!このクッキングクラスは、大切な友人でシンガーソングライターのAKさんとのコラボレーション。AKさんが、ホリデーの気分のあふれたテーブルコーディネーションを用意してくださいました。シンプルですが、とってもきれいでした!
AK san also prepared welcome drink.  They were cocktail with rosemary and orange, and they were so delicious!
AKさんは、ウエルカムドリンクも用意してくださいました。ローズマリーとオレンジのカクテルで、とっても美味しかったです!
One of the menu was healthy salad for holiday season.  During holiday season, we tend to eat too much, and also have many cooked foods.  I wanted to introduce healthy salad with raw vegetables whose colors match to holiday season.  This salad contains kohlrabi, carrot, persimmon, baby spinach, pomegranate, and organic raison.  The dressing contains turmeric.  Turmeric is a spice usually used for Indian foods, but it unexpectedly fits to salad like this as well.
メニューの1つは、ホリデーシーズン向きのヘルシーサラダです。ホリデーシーズンの最中はついつい食べ過ぎになりますし、調理したものを多く食べることになりますよね。ヘルシーな生野菜のサラダで、色がホリデーシーズンにマッチしたものをご紹介したいと思いました。このサラダはコールラビ、ニンジン、柿、ベビースピナッチ、ザクロ、オーガニックのレーズンが入っています。ドレッシングはターメリック入り。ターメリックは通常インド料理に使われるスパイスですが、意外にも、こういうサラダにもあうのです。
Quite number of people were not familiar with kohlrabi, and wanted to taste them.  I knew this was going to happen!  While people were having the drink, watching my demonstration, I served simple finger foods with kohlrabi, mozzarella cheese, and avocado.  The mozzarella cheese was miso marinated, and this turned out to be very popular!  This is delicious without any seasoning, and this has become my recent favorite!
コールラビに馴染みがなくて、味見してみたいという方が結構おられました。そうなるのではないかなぁと思っておりました!皆さんがドリンクをいただきながら、私のデモンストレーションをご覧になっている最中、コールラビ、モッツレラチーズ、アボカドでつくったシンプルなフィンガーフードをお出しいたしました。モッツレラチーズは味噌漬けしてあって、これ、かなり好評でした!何も味をつけなくてもこれだけで美味しいので、最近の私のお気に入りになっています!
The finished salad was like this. 
出来上がりのサラダはこのような感じです。
The other foods were mainly those I made in my social dining, YOSHIKOlicious Beauty Kitchen in October.  The theme was Spain, and it was very popular, and I received requests from many people to teach how to cook paella and octopus.  I also included grilled shrimps.  In addition to grilled shrimps like "gambas a la plancha," I also made grilled shrimps with coconut milk curry sauce.  This was very well received!
その他のお料理は、10月に行った私のお食事会、YOSHIKOlicious Beauty Kitchenでお出ししたものが主なものでした。その時のテーマがスペインでとっても好評で、パエリアとタコの調理法を教えてほしいとのリクエストを多くいただいたのです。海老のグリルも含みました。「ガンバス・ア・ラ・プランチャ」のような海老のグリルに加えて、ココナッツミルクカレーソースを添えた海老のグリルもつくりました。これ、大好評でした!
The tender octopus was popular as well. I added paprika and chopped parsley so that this turns out to have holiday spirits.
柔らかいタコも人気でした。パプリカと刻んだパセリで、ホリデー気分を入れて仕上げました。
The paella was done!  AK san was so helpful to assist me in the kitchen!  Thank you so much!  AK san loves cooking as well, and she occasionally introduces her cooking in her blog as well. 
パエリアが出来上がりました!AKさんがキッチンでいろいろと手助けしてくださって、本当に助かりました!ありがとうございました!AKさんもお料理が大好きで、ときどきご自身のブログでもおつくりになったお料理を紹介されていらっしゃいます。
 
Thanks to the stylish table setting, we had very nice lunch time!
素敵なテーブルセッティングのおかげで、とっても素敵なランチタイムを過ごすことができました!
This time, I requested Ms. Keiko Sheldrake from cakes by koko to make cakepops with holiday spirits!  They were super cute!  Thank you very much, Keiko san!
今回、私はcakes by kokoのシェルドレイク慶子さんにホリデー気分の入ったケーキポップスをつくってきていただくことをお願いしました。とっても可愛いのをつくってきてくださいました!慶子さん、ありがとうございました!

As for tea, I served spicy cinnamon tea from Physical Graffitea in East Village.  Some people were surprised that the tea was sweet without adding sugar or honey.  Cinnamon makes our body warm, and the aroma matches with holiday season very well!
お茶は、イーストビレッジのフィジカルグラフィティーのスパイシーシナモンティーをお出ししました。何人かの方は、お砂糖やハチミツ入れていないのに甘いことに驚かれていらっしゃいました。シナモンはからだが温まりますし、そのアロマもホリデーシーズンにピッタリですね!
Thank you for everyone who attended!  I hope to see you again soon, and wish you a wonderful and memorable holiday season!
参加してくださった皆様、ありがとうございました!またすぐにお会いできますように、そして素敵な思い出深いホリデーシーズンとなりますように!
Little after people left, I noticed the beautiful sunset.  It was exceptionally gorgeous! 
皆様がお帰りになってしばらくしてから、美しい夕日に気づきました。なかなか味わえないくらいゴージャスでした!
#美容食‬ #beautyfood #cookingclass


Please follow my Instagram!  

 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

 
 



No comments:

Post a Comment