Translate

10/21/2014

Finger Foods for HappyDoll's Fall Cleaning Party ハッピードールの秋のクリーニングパーティ用フィンガーフード

Hello, everyone!  I prepared three finger foods for the HappyDoll's Fall Cleaning Party last Saturday!  This is a fun and wonderful charity event; this would be a good opportunity for you to clean up your closet and then if you see something you like, you could get them for free!  All the money you need to spend is $25.00 for the admission and that is tax deductible!  Regarding HappyDoll, please check here
皆様、こんにちは!先週土曜日、私はハッピードールの秋のクリーニングパーティ用に3種類のフィンガーフードをご用意させていただきました!これ、楽しくってとても素晴らしいチャリティーイベントなんですよ。クローゼットの不要なものを片付けるいい機会になりますし、気に入ったものがあればタダでいただけるのです!使うお金は入場料の25ドルのみで、それは税控除の対象となります!ハッピードールについては、こちらをご覧くださいね。
This is the quiche with chia seeds, potato, and cherry tomatoes.  They were very popular at the FIT JSAA's reception the other day, therefore, I made them for this event as well.
こちらはチアシードとポテトとチェリートマトの入ったキッシュです。これ、先日の日本FIT会NY支部の懇親会でとっても好評でしたので、こちらのイベントでもおつくりしました。

This is hors d'oeuvre with Belgian endive with beet and apple salad.  I introduced this salad in my YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class at the end of September in the NY Shikibukai.  I cut the beets and apples differently and put them in the each endive; I wanted to introduce an alternative way to serve the salad, therefore I made this.  I was happy to see the nice red color!
こちらはビーツとリンゴのサラダの入ったエンダイブのオードブルです。このサラダ、9月末にNY式部会でやらせていただきましたYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class でご紹介したのですが、ビーツとリンゴの切り方を変えてエンダイブに入れ、こんな風にお出しすることもできますということをご紹介したくておつくりしました。赤の色がきれいに出来て、嬉しかったです!
This is my brand new finger food!  This is bite size gratin with mainly three different mushrooms and tofu.  I put chopped Italian parsley on the top, and then warmed them up in the oven there.  All the three foods were very well received!  Great!!!
こちらは、私のフィンガーフードの新作です!主に3種類のキノコと豆腐が入っている一口サイズのグラタンです。上に刻んだイタリアンパセリをのせ、会場にあるオーブンでちょっと温めました。3つとも、とっても好評でした!良かった~!!!
She is Ms. Nozomi Terao, the founder of HappyDoll!  Thank you very much for Nozomi san to give me such a wonderful opportunity to participate for your event with my beauty foods!
こちらがハッピードールの創立者の寺尾のぞみさんです!のぞみさん、私の美容食でイベントに参加させていただく素晴らしい機会をいただきまして、本当にありがとうございました!
Many people come to the event!  They are Ms. Chiyo Abe (right) and Ms. Kaoriko Kuge (left) who are the famous senior anchors and reporters from Fujisankei Communications International.  They both loved my foods!
このイベントには多くの方がいらっしゃるんですよ。こちらは、フジサンケイコミュニケーションインターナショナルの著名なアナウンサーの阿部知代さん(右)と久下香織子さん(左)。お2人共、私の料理をとっても気に入ってくださいました!
AK (center) who is a singer-song-writer came in at the last minutes.  By the time AK san came, all the foods were gone (too bad!), but I am sure that I will have another opportunity for her to try these!
最後に駆けつけられたのは、シンガーソングライターのAKさん(中央)。AKさんがいらしたとき、すべての食べ物がもうなくなってしまっていたのですが(残念!)、またいずれ召し上がっていただける機会、きっとあります!
Taeko san (center) and Yukiyo san (left) who have come to my cooking class were there, too!  I am glad to see you both!
私のお料理教室にいらしてくださったことのある多叡子さん(中央)と幸世さん(左)もいらしていました!お会いできて良かったです~
People had fun with checking stuff there.  I got some things as well.
皆さん、楽しく物色中です。私もいくつか、いただいてきました。

The next cleaning party will be in spring.  Please look forward to participating for that!
次のクリーニングパーティは春になります。どうぞお楽しみに!

#ilovefood #foodmatters #youarewhatyoueat #BWNonWE #美容食

No comments:

Post a Comment