Translate

5/13/2015

YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class at NY Shikibukai NY式部会でYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone.  I had YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class at NY Shikibukai this past Monday.  This time, I introduced foods which are as colorful as flowers in spring or food which reminds of young green in early summer.  They were red lentil salad, salmon with colorful vegetables, and green vegetables and cauliflower risotto.  Most of the foods and ingredients were organic, and I got organic salmon as well!  One of the participants sent me this picture!  The colors are so beautiful, aren't they?  One lady said that the colors of the foods gave her full energy and then the taste was great, too!  Yes, my food is about empowering women by looking and eating!  It will be my pleasure if I could make women feel happy, energized, and confident with my cuisine!
皆様、こんにちは。この月曜日、NY式部会でYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class を開催させていただきました。今回は、春の花のようなカラフルなお料理、あるいは初夏の若葉を連想させるようなお料理をご紹介させていただきました。赤いレンティルのサラダ、カラフルな野菜を添えたサーモン、緑の野菜とカリフラワーのリゾットです。大方はオーガニックの食材で、サーモンもオーガニックのサーモンをご用意しました!こちらは、参加してくださった方のお1人が送ってくださった写真です!色がとってもきれいでしょう?ある参加者の方は、彩りだけで十分元気をもらえて食べても美味しくて、とおっしゃってくださいました!そうなんです、見て食べることで女性に活力を与えるのが私の料理!私の料理で女性にハッピー、元気、自信を感じていただけたらとても嬉しいです!
In addition to these three, I also introduced tomato and apple pie!  I have always wanted to make a dessert with tomatoes, because lycopene contained in tomatoes is known to be helpful for bright skin tone and that could increase four times by heating compared to raw tomatoes.  After I took a class about enzyme syrup by Ms. Mayumi Tsutai in Shikibukai in March, I got an idea of utilizing the enzyme syrup and make a pie with tomatoes, apples, and goji berries.  When people saw this pie, everyone said, "fashionable!"  The next day, one of the participants let me know that she was so impressed with the delicious taste of the tomatoes!  Great!
この3品に加え、トマトとリンゴのパイをご紹介しました!私は以前から、トマトを使ったデザートができないかしらと思っていました。何故ならトマトに含まれているリコピンは美白効果があることで知られていて、加熱することで生のトマトより4倍増えるといわれているからです。3月に式部会で蔦井まゆみさんによる酵素シロップのクラスを受講した後、酵素シロップを活用してトマト、リンゴ、クコの実のパイをつくることを思いつきました。このパイをご覧になった皆さんからは「おしゃれ!」の声が上がりました。次の日、参加してくださった方のお1人が、このトマトの美味しさが衝撃だったと知らせてきてくださいました。良かった!
Everyone was very enthusiastic to learn and asked many questions.  Later, I was very surprised to hear that one lady made the salmon dish and the pie and another lady made the salad and the risotto on the day!  Yet I think that means that they truly loved the foods and also the foods were so easy to make! 
皆さんとっても熱心に学ぼうとされていて、質問もたくさんしてくださいました。あとになって、1人の方がサーモンのお料理とパイを、別の方がサラダとリゾットをその日のうちにつくられたと聞いてビックリ!でもそれだけ、このお料理を気に入ってくださって、しかもとっても簡単にできる、ということですよね!
We had many people so we had a buffet for lunch! 
今回多くの方が参加してくださいましたので、ランチはビュッフェ形式にさせていただきました!
After the lunch, I served my favorite hibiscus and rose hip tea, "Beauty Skin Tonic" from Physical Graffitea in East Village.  Please take a look of the beautiful tea leaves in my Instagram!  This tea was very well received as well!
ランチの後は、私のお気に入りのハイビスカスとローズヒップのお茶、イーストビレッジのフィジカルグラフィティーの「ビューティスキントニック」をお出ししました。是非私のインスタグラムで、美しいこの茶葉をご覧くださいね!このお茶もとっても好評でした!
 
#‎美容食‬ #cookingclass #NewYork


By the way, there will be the HappyDoll's Spring Cleaning Party 2:00 to 5:00 p.m. on the 16th of May!  I will cook some fingerfoods again for the party!  This is a fun and wonderful charity event; this would be a good opportunity for you to clean up your closet and then if you see something you like, you could get them for free!  If you use Facebook, please check their event page!  Regarding HappyDoll, please check here.  Also, please check the last Fall Cleaning Party here!
ところで、5162時から5時までハッピードールの春のクリーニングパーティがあります! 私はまた、このパーティでフィンガーフードをいくつかつくらせていただくことになっております!これは、楽しくってとても素晴らしいチャリティーイベントなんです。クローゼットの不要なものを片付けるいい機会になりますし、気に入ったものがあればタダでいただけるのです!
ェイスブックをお使いの方は、是非こちらのイベントページをご確認ください ハッピードールについては、こちらをご覧くださいね。前回の秋のクリーニングパーティについては、こちらをご覧ください!
 


Please follow my Instagram

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


NY在住の皆様、
今回のお料理教室の模様は、式部会のブログでも紹介されていますので、是非ご覧ください!
次回は6月22日(月)10時半~1時半 式部会でYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class開催させていただきます夏向きの和食を予定しております。ご興味のおありの方は、是非save the dateを宜しくお願いいたします!


 
 
 


 



No comments:

Post a Comment