Translate

6/30/2018

Octopus Rice タコご飯

Hello, everyone!  Yesterday, I made octopus rice for dinner, and that was quite delicious!  I used liquid I got when I boiled octopus for cooking this rise.  I added soy sauce and sake as well as generous amount of chopped ginger, and I placed shiso leaves for topping after the rice is cooked. 
皆様、こんにちは!昨日、夕ご飯にタコご飯をつくったのですが、なかなか美味しかったです!タコのゆで汁を、お米を炊くときに使いました。醤油とお酒、そしてたっぷりの生姜を加え、ご飯が炊けてから紫蘇の葉をトッピングしました。
I bought two whole octopuses the other day, and for this octopus rice, I used the head and the parts near the head which I didn't use.  I bought the octopuses in Sea Breeze Fish Market on 9th Avenue.  I think the price per pound was a good deal.  However, they don't cut off the head and I needed to purchase the entire octopuses.  In Whole Foods Market, we can ask them to sell just one leg or cut off the head.  When I need few legs, it might be better to buy in Whole Foods Market, but I am glad that I was able to utilize the leftover of the octopuses in delicious way!
先日丸のままのタコを2つ購入し、使わなかった頭と頭のそばの部位をこのタコご飯に使いました。タコは9番街のシーブリーズフィッシュマーケットで買いました。1ポンドあたりの値段はお買い得だったと思います。ただ頭をカットしてくれず、丸ごと買わないといけなかったのでした。ホールフーズマーケットですと、足1本だけ売ってということが言えますし、頭をカットしてくれるよう頼むこともできます。脚何本かだけ必要な時は、ホールフーズマーケットで買った方がいいかもしれませんが、タコの残りを美味しく活用できて嬉しかったです!

Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

集英社のOur Ageで5月から、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が始まりました!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment