Translate

3/12/2024

YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class YOSHIKOlicious Beauty お料理教室

Hello, everyone! I did my beauty food cooking class, YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class the other day at NY Mama Salon. I was asked to cook for the Christmas Party at NY Mama Salon last December. At that time, I prepared steak, and three people asked me to teach how to cook steak. The potato and carrots I prepared along with the steak was also requested to teach. One of them also asked me to show the demonstration about how to cook beets. Therefore, I did them all this time! 皆様、こんにちは!先日、NYママサロンで私の美容食のお料理教室、YOSHIKOlicious Beauty Cooking Classを開催しました。去年12月、NYママサロンで、クリスマスパーティーの料理をご依頼いただきました。その時ステーキを用意したんですが、その場で3人の方々がステーキの焼き方教えてほしいと言われたのです。付け合わせのポテトとニンジンも教えてほしいとリクエストいただきました。さらにそのうちのお1人は、ビーツの料理の仕方をデモンストレーションしてほしいとご依頼。そこで今回、そのすべてをやりました!
The table setting done by Naoko san who organizes NY Mama Salon was beautiful as usual! Thank you so much! NYママサロンを主宰する直子さんによるテーブルセッティングは、いつも通りきれい!ありがとうございます!
I showed how to make two different salad with beets. One is with tomato, goat cheese, micro green, and walnuts. Very pretty! ビーツを使ったサラダは、2種類、つくり方をお見せしました。1つはトマト、ゴートチーズ、マイクログリーン、胡桃をあわせています。とってもきれい!
The other salad contained beets, apples, and walnuts. A combination of beets and apple is good too! もう1つのサラダはビーツ、りんご、胡桃が入っています。ビーツとりんごもよくあいます!
This is the steak everyone was waiting! 皆様お待ちかねのステーキ!
These carrots look like carrots glace but these are much more healthier than regular carrots glace. The taste was very well received! このニンジン、ニンジンのグラッセ風ですが、普通のニンジンのグラッセよりずっとヘルシー。味も大好評でした!
The red skin potatoes. I cooked litte too much, but all was gone! レッドスキンポテト。ちょっと茹ですぎてしまったのですが、完食していただけました!
One of the participants already tried my recipe and she cooked not only rib eye which I used for my demonstration but also filet mignon, and her husband and children loved it! She sent me the picture! That looks so good! 参加者のお1人が既に私のレシピで、私がデモンストレーションで使ったリブアイだけでなく、フィレミニョンも焼いて、だんなさんもお子さんたちもすごく気に入ってくれたそうです!写真送ってくれました!とっても美味しそう!
Thank you for attending! It was lots of fun! ご参加ありがとうございました!とっても楽しかったです!
Please follow my Instargram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment