Translate

4/18/2024

Japanese Style Chinese Foods YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class おうち中華のYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hi, everyone! I do my cooking class when I receive a request, and this time, I did my cooking class about three Chinese foods. It is a season of cherry blossoms so I chose pink flowers for the table. 皆様、こんにちは!リクエストいただいたらお料理教室やっているのですが、今回は3品の中華料理のお料理教室をしました。桜の季節なので、テーブルに飾るお花はピンクにしました。
I am explaining how to prepare shrimps before cooking. 海老のしたごしらえの説明中。
I am cooking shrimps. 海老調理中。
Shrimps with spicy sauce is done! エビチリ完成!
This is the bottarga I got. It was corted with wax in order to prevent acidification. これが今回買ったからすみ。酸化を防ぐためにワックスに包まれていました。
Fried rice with bottarga. からすみチャーハン。
Mapo tofu. 麻婆豆腐。
Thank you for participating! ご参加ありがとうございました!
Please follow my Instargram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment