Translate

8/05/2013

Avocado Pizza アボカドピザ

The other day, in my blog, I introduced the avocado toast at Café Gitane in Nolita.  Ms. Ayaka Nishi, a young jewelry designer in NY saw the post, and commented in my Facebook that she wished she could eat an avocado pizza.  Today, it was relatively cool day, so I decided to try an avocado pizza.  I could have bought ready-to-bake pizza dough but I prepared flat breads and used them for pizzas.  I like to put rosemary into the dough.  I like the uneven shape because they look organic and cute. 
先日このブログで、ノリータのカフェ・ジタンのアボカドトーストを紹介しました。それを見たニューヨーク在住の若手ジュエリーデザイナーの西彩加さんが、私のフェイスブックに、アボカドピザを食べてみたいとコメントしてくれました。今日は比較的涼しかったので、アボカドピザにトライしてみることにしました。出来合いのピザ生地を買ってもよかったのですが、フラットブレッドを用意して、それをピザに使いました。私はこのパン生地にローズマリーを練りこむのが好きです。そして、いびつな形がオーガニックで可愛い感じで気に入っています。

So, this is the avocado pizza I made tonight.  Ayaka's image seemed to be that mixture of mashed avocado and cheese were put on the pizza dough and then baked, and I did so but it did not look like a pizza to me.  Therefore, I mixed cheese with mashed avocado and then put more cheese onto the avocado mix.  It was pretty good!  The avocado toast at the Café Gitane had more lemon taste so I may put more lemon for this next time. 
これが、今晩私がつくったアボカドピザです。彩加さんのイメージは、マッシュしたアボカドとチーズを混ぜたのをのせて焼いたもののようで、そのようにしてみたのですが、私にはどうもピザっぽい感じがしなかったので、私はマッシュしたアボカドにチーズを混ぜて、その上にさらにチーズをかけてみました。かな~りおいしかったです!カフェ・ジタンのアボカドトーストはもっとレモンの味がしたので、次回はもうちょっとレモンを入れてもいいかも。
I made another version.  I put shrimps, tomatoes, and broccolis on the mashed avocado.  This was good, too!  Many different versions can be possible!
別のバージョンもつくってみました。えびとトマトとブロッコリーをマッシュしたアボカドの上にのせたもので、これもおいしかったですよ!いろいろなバリエーション考えられますね~

I graduated from FIT (Fashion Institute of Technology) in New York and also I have been a head of FIT JSAA (FIT Japanese Students and Alumni Association) which is a networking group of Japanese graduates in NY and Japanese students.  Ayaka also graduated from FIT and we met with each other though FIT JSAA.  Ayaka is very creative jewelry designer and her website is http://www.ayakanishi.com/.  Please check it out!
私はニューヨークのFIT (ファッション工科大学) を卒業していて、NYにいる日本人卒業生と日本人在校生のネットワーキングのグループであるFIT JSAA ( 日本FIT会NY支部)のまとめ役をしています。彩加さんもFIT の卒業生で、FIT JSAAを通じて知り合いました。彩加さんはとってもクリエイティブなジュエリーデザイナーで、彼女のウエブサイトはhttp://www.ayakanishi.com/になります。よろしければ、ご覧くださいね!

No comments:

Post a Comment