Translate

8/09/2013

Matcha & Yogurt 抹茶とヨーグルト

The other day, when I had some leftover of matcha jelly, I put that together with plain yogurt and sauce which I made with strawberry and tomato in a glass.  When the different textures of the jelly and the yogurt are combined in my mouth, it was quite amazing! 
先日、抹茶のジュレの残りがあったとき、それをプレーンヨーグルトと、イチゴとトマトで作ったソースと一緒にグラスに入れてみました。ぷるぷるしたジュレとどろっとしたヨーグルトの異なる食感が口の中で交ざり合って、なかなか面白かったです!
Yet, I always don't have a time to prepare jelly.  Then, I got an idea!  It is just sprinkling matcha on fruit yogurt!  This might be the easiest and the most effective way to take beta-carotene which has strong antioxidant benefit, as matcha especially contains beta-carotene!  Also, I found that it looks pretty when I also sprinkle kinako which is roasted soybean flour.  I think the color contrast is very nice!
でも、私もいつもいつもジュレを用意する時間があるわけではありません。と思ったら、いいアイデアが!それはただ、抹茶をフルーツヨーグルトにぱらぱらとふりかけることです!これって、強い抗酸化作用をもつベータカロテンを得る最も簡単で最も効果的な方法ではないでしょうか?だって、抹茶はベータカロテンを特に含んでいるのですから!それと、きな粉も一緒にふりかけるときれいなことに気付きました。色のコントラストがなかなかいい感じだと思います!

This is with the same sauce, kiwi, and honey as well.
これは同じソースと、キーウィも入っていて、蜂蜜をかけました。
 
Here, I put peach and honey as well.
こちらは桃と蜂蜜入りです。


私が参考にした食品100g当たりのβカロテン当量の含有量のチャートをご参考までにご紹介させていただきますね。
http://www.eiyoukeisan.com/calorie/nut_list/carotene.html

No comments:

Post a Comment