Translate

8/16/2013

Chickpea Balls with Olives オリーブ入りひよこ豆の団子

Today, I used the final leftover of boiled chickpeas to make balls.  But this is little different from typical falafel balls.  I wanted to be able to eat this alone, not with any sauce.  And then I thought about mixing chopped olives.  I also put chopped onions and parsley stems.  Parsley is iron-rich and Vitamin-C rich as well as carotene-rich vegetable, so I don't want to waste them and this was a great way to use the stems. 
今日は水煮したひよこ豆の最後の残りを使って、団子をつくりました。でも、典型的なファラフェルとはちょっと違うんです。私はソースをつけずに、それだけで食べられるようにしたいと思いました。それで、刻んだオリーブを混ぜたらいいんじゃないかな~と思ったわけです。みじんぎりにした玉ねぎとパセリの茎も入れました。パセリは本当に鉄分とビタミンCとカロテンが豊富な野菜なので、無駄にしたくありませんよね。これは、茎を使うとってもいい方法でした。
I also added a egg, bread crumbs, salt and pepper, and then made balls and pan-fried until the exterior got nice golden brown.  And these are the finished balls!  I was right to put olives in the balls and these were so good without any sauce!  Olives are Vitamin-E rich food which would be very good for skin, therefore, this balls should have lots of beauty benefits!!
卵とパン粉、塩胡椒も加えて、ボールにしてフライパンでこんがりキツネ色になるまで焼きました。そしてできたのがこれです!オリーブを入れたのは大正解で、何もソースをつけなくても、これだけでとってもおいしかったです!オリーブもビタミンEが豊富で、美肌づくりにもってこいの食材ですから、この団子、とっても美容効果が期待できそうです!!
 

By the way, of course, if you have parsley leaves, you could chop the leaves and put them in the balls as well.  But I used the parsley leaves for chickpea soup last night and saved stems only for today!  I put curry powder in this soup as well and it was very delicious!
ところで、もちろんパセリの葉っぱもあれば、刻んで入れていいと思います。でも私は昨晩、ひよこ豆のスープにパセリの葉っぱを入れて、茎だけ今日のためにとっておきました!このスープにも、カレー粉を入れています!とってもおいしかったですよ~

No comments:

Post a Comment