Translate

8/28/2013

Mushuroom & Potato Soup マッシュルームとポテトのスープ

The New York Fashion Week is approaching!  As I am writing many business articles about fashion and retail, I am busy all year around, but New York Fashion Week is indeed one of the busiest times of the year to me.  As I am getting busier, one-dish meal which I can prepare quickly and eat quickly and also produces a long-lasting feeling of satiety, would be convenient to me.
ニューヨークファッションウイークが近づいてきました!私はファッションや小売業についてのビジネス記事もたくさん書いているので、1年中忙しいことは忙しいのですが、ニューヨークファッションウイークは、やはり私にとって1年で最も忙しい時期の1つであることは確か。忙しくなってくると、ぱはっとつくれて、さっさと食べられて満腹感が続く1品料理が便利、ということになりがちです。

So, I prepared mushroom and potato soup for lunch today.  I put garlic and onion as well. 
ということで、今日のランチは、マッシュルームとポテトのスープをつくりました。ニンニクとたまねぎも入っています。
I put some Havarti cheese at the end.  I use this cheese for quiche and risotto as well; It is very mild cheese.  I like to put cheese in mushroom soups.  I don't remember the name of the café, but there is a self-service café just north of the Franklyn street station in Manhattan and the soups there are quite good.  One day, when I had a mushroom soup there, I found melted cheese in the soup and it was very delicious.  Since then, I have been using cheese in my mushroom soups.
最後にハバルティチーズも加えました。私はこのチーズをキッシュやリゾットにも使います。とても癖のないチーズです。私は、マッシュルームスープにはチーズを入れるのが好き。名前を覚えていないのですが、マンハッタンのフランクリンストリート駅のすぐ北にセルフサービスのカフェがあって、そこのスープはなかなかおいしいです。ある日、そこでマッシュルームスープを頼んだら、スープに溶けたチーズが入っていて、とってもおいしかったんです。それ以来、私もマッシュルームスープをつくるときはチーズを入れるようにしています。
With cheese and potato as well as milk, this soup got thick and I was able to feel full for a while.  Mushrooms contain Vitamin B2 which would be helpful to speed up metabolism of fats, and Vitamin C contained in potatoes is known to be relatively retained even when the potatoes are cooked. 
チーズとポテトにミルクも入っているので、このスープはなかなかどっしりして、しばらく満腹感をもつことができました。マッシュルームは脂質の代謝を促進するビタミンB2が入っていて、ジャガイモのビタミンCは調理しても比較的壊れにくいと言われています。

Of, now I remember that I had only smoothie this morning!  I prepared the smoothie with kale, cucumber, pineapple, and banana.  With a banana, it got thick and produced a long-lasting feeling of satiety.
そういえば、今朝はスムージーだけだったのを思い出しました!ケール、キュウリ、パイナップル、バナナでスムージーをつくりました。バナナが1本入ると、どっしりして、やはり満腹感が長続きします。

No comments:

Post a Comment