Translate

4/06/2014

My Cooking Class at NY Mama Salon NYママサロンでのお料理教室

Today, I was invited to do my cooking class at NY Mama Salon!  It was the first time in ten years for me to do a cooking class!  With warm support from Ms. Naoko Fitzgerald who was the founder of the NY Mama Salon, my cooking class was successfully done!  Thank you very much, Naoko san!  Also, thank you very much for everyone who came today!!!
今日は、NYママサロンでお料理教室をさせていただきました。私がお料理教室をするのは10年ぶりです!NYママサロンの創立者のフィッツジェラルド直子さんの温かいご協力のおかげで、無事にお料理教室を終えることができました!直子さん、ありがとうございます!そして、参加してくださいました皆様、本当にありがとうございました!!!
Naoko has been doing many classes and workshops in the NY Mama Salon and she is good at table setting!  Today, she did this beautiful table setting for my cooking class! 
直子さんはNYママサロンでさまざまな教室やワークショップを主宰されていらして、テーブルセッティングもお上手です。今日も、私のお料理教室のために美しいテーブルセッティングをしてくださいました!
Naoko also prepared the pretty binders for my recipes.  I was very glad to hear that everyone said my recipes were very detailed and easy to follow! 
直子さんは私のレシピのために、可愛いバインダーも用意しておいてくださいました。皆さんが、私のレシピは詳しくてわかりやすいとおっしゃってくださり、嬉しく思いました!


I showed how to make hummus and introduced baguette sandwich and canapé with hummus.  Participants enjoyed making canapé as well.  Everyone loved the aroma from the hummus with parsley and rosemary!
フムスの作り方をお見せし、フムスを使ったバゲットサンドとカナッペをご紹介。参加者の方々にもカナッペをつくっていただきました。パセリとローズマリー入りのフムス、とってもいい香り!と好評でした!
I was so relieved that I was able to complete everything including kale and chickpea soup, kale salad, and soupy rice with seafood and tomatoes!
ケールとひよこ豆のスープ、ケールのサラダ、シーフードとトマトのスープご飯も、予定時間内に全部できてほっとしました!
The eating time started with kale and chickpea soup!  I was very happy to hear "delicious" many times from everyone! 
試食タイムはまず、スープから!皆さん、口々においしいとおっしゃってくださり、嬉しかったです~!
At the end, I introduced my favorite hibiscus and rosehip tea.  I would appreciate it if you could take a look of my past article, http://yoshikoliciousbeauty.blogspot.com/2013/07/rosehip-hibiscus-tea.html about this tea.  This is the tea which Physical GraffiTea in East Village has been selling as a "Beauty Skin Tonic."  I see more hibiscus tea available these days, but we don't know if we like the taste unless we try.  I thought today was a good opportunity for people to try the tea.  Everyone said, "very delicious!" and had two to three cups of the tea!
最後に、私のお気に入りのハイビスカスとローズヒップのお茶をご紹介させていただきました。このお茶のことは、過去のブログの記事http://yoshikoliciousbeauty.blogspot.com/2013/07/rosehip-hibiscus-tea.html でご紹介させていただいていますので、よろしければご覧くださいね。イーストビレッジのフィジカルグラフィティアというお店で売っている「ビューティスキントニック」というお茶です。最近、ハイビスカスのお茶、増えてきている感じがしていますが、実際に飲んでみないと好みかどうかわからないですよね。ですので、この機会に是非とも皆さんに飲んでみていただきたいと思ったのです。皆さん、すごくおいしい!とおっしゃってくださり、2~3杯おかわりされていました!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー

ここでNY在住の皆様にお知らせがあります。

4月18日夜のこちらのイベントのディナーを承っております。式部会を主宰されていらっしゃいます青木理恵さんはとても素敵な女性ですが、理恵さんいわく、「清水彰子先生は、人間性、実力、美しさ・・・3拍子揃ったスゴイオラの持ち主です。」とのことで、お目にかかれますこと、今から楽しみにしております。参加される方々も美しい生き方に高い関心をおもちの女性ばかりと思いますので、きっととても楽しく充実した集まりになることと思います。是非ご一緒に、美しくしなやかな生き方、学びませんか?

No comments:

Post a Comment