Translate

7/03/2021

June YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class Online 6月のオンラインYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone. Last weekend, I did my beauty food cooking class, YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class Online. The theme was Mexican food! I received a request to do Mexican food in my class. I love Mexican food! Yet, I am concerned about that we tend to gain weight with Mexican food. But, Mexican food is perfect for summer! It would be nice if we can make delicious Mexican food easily at home. So I thought about Mexican foods which would be healthy, delicious, and also easy to make. 皆様、こんにちは。先週末、私の美容食のお料理教室、YOSHIKOlicious Beauty Cooking Classをオンラインで開催しました。テーマはメキシカン料理!私のクラスでメキシカン料理をやってほしいとのリクエストをいただいていました。私はメキシカン料理が大好き!でも、メキシカンって太ってしまいがちなことが気になっています。でも、夏はやっぱりメキシカン!家でメキシカン料理を美味しく簡単につくれたらいいですよね。そこで、健康的で美味しく、簡単につくれるメキシカン料理を考えました。
One of them is Mexican salad with black beans and corn. I first followed the two ways to prepare dried black beans which were stated in the plastic bag of the beans as well as the one which is commonly suggested in recipes on internet, and I was not satisfied with all of them. And I introduced my way to boil dried black beans in water. 1つは、ブラックビーンズやコーンを使ったメキシカンサラダです。私は最初袋に書かれてあった乾燥豆の扱い2種類とネットでよく出ているやり方を試したのですが、どれも納得いきませんでした。そこで、私の乾燥ブラックビーンズの水煮の仕方をご紹介しました。
This chicken fajitas is inspired from the one in a Mexican restaurant in East Atlantic beach where I used to go often. In restaurants, we would wrap this with guacamole and sour cream with soft tortilla, but we could gain weight with the way. To me, just eating this is fine and still delicious. Also, it's good that we can adjust the degree of spicy taste for us when we cook at home. このチキンファフィタは、かつてよく行っていたイーストアトランティックビーチのメキシカンレストランのチキンファフィタにインスパイアされたものです。レストランではこれとグァカモレ、そしてサワークリームをソフトトルティーヤで巻いて食べますが、その食べ方ですと太ってしまいますね。私にとってはこれだけでも美味しいのです。家でつくると、辛さを好みで調整できることもいいと思います。
I also showed how to make guacamole. As usual, I finished on time! グァカモレのつくり方もお見せしました。いつも通り、時間ピッタリに終わりました!
One of the participants made all the three dishes and sent me the beuatiful pictures! As for the salad, she said that she used canned red beans at home instead of dried black beans yet they were very delicious. The salad and guacamole look very pretty! Chicken fajitas was too spicy for her yet she said she loved the taste and she will try it again. Thank you very much! 参加者のお1人が3品ともつくって、きれいな写真を送ってくださいました。サラダは家にあったレッドビーンズの缶詰を使ったそうですが、それでもとっても美味しかったとおっしゃっていただきました。サラダもグァカモレも、とってもきれいですね!チキンファフィタは辛すぎてしまったそうですが、それでも味は大好きな味で、またつくってみますとのことでした。ありがとうございます!
Thank you very much for attending! ご参加ありがとうございました!
Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。 インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment