Translate

12/19/2021

December YOSHIKOlicious Beauty Kitchen 12月のYOSHIKOlicious Beauty Kitchen

Hello, everyone. The theme of my social dining, YOSHIKOlicious Beauty Kitchen in December was after all, Christmas! I added small Christmas ornaments with candles on the table. They looked very cute! 皆様、こんにちは。私の美容食のお食事会、YOSHIKOlicious Beauty Kitchenの12月のテーマはやっぱりクリスマス!テーブルセッティングは、キャンドルに小さなクリスマスオーナメントを加えました。とても可愛かったです!
The Christmas decoration on my coffee table was well received too. コーヒーテーブルの上のクリスマスの飾りつけも好評でした。
The lunch was started with two finger foods. By adding the blackberry, it looked like a Christmas tree! The stuffing in the endive contained smoked trout, and eveyrone said, "I like this taste." ランチは2種類のフィンガーフードでスタート。ブラックベリーを加えると、ちょっとクリスマスツリーっぽいですよね!チコリのスタッフィングにはスモークした鱒が含まれていて、皆さん「この味好き」とおっしゃっていました。
I then served lobster bisque. This was the best lobster bisque I had ever made and people loved that! It had very rich taste, yet somewhat light. I used non-dairy butter and heavy cream and that might be the reason for the taste. Making lobster bisque is labor intensive and taking time, and I don't know when I will make it again, but I am glad that I made and shared it with everyone. それからロブスタービスクをお出ししました。これは、私が今までつくったロブスタービスクの中で最高の出来で、皆さんにも大変気に入っていただけました!とてもコクと旨味があって、それでいってさらっとした軽さがありました。乳製品なしのバターと生クリームを使ったので、その味が出たのかもしれません。ロブスタービスクは手間も時間もかかるので、次回いつつくるかわかりませんが、今回つくって皆さんと一緒にいただけて良かったです。
This is tomato and pomegranate salad. The white ones are goat cheese and the green ones are basil. Christmas color salad! トマトとザクロのサラダです。白いのはゴートチーズ、緑色はバジルです。クリスマス色のサラダです!
The main was grilled lamb chop! This was very well received too! It was my first time to serve lamb in my social dining! As they were very popular, I will serve them again in the future. メインディッシュはグリルしたラムチョップ!これも大好評でした!お食事会でラムをお出ししたのは初めて!好評だったので、また機会があればお出ししたいと思います。
I also made mushroom risotto with truffle oil. I used fresh shiitake mushroom, oyster mushroom, and dried portini. This was filled with rich aroma. トリュフオイル入りキノコのリゾットもつくりました。生シイタケ、ヒラタケ、乾燥のポルチーニを使いました。とても香り豊かでした。
Thank you very much for coming! ご参加ありがとうございました!
Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。 インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment