Translate

1/08/2017

Homemade Oil Sardine 自家製オイルサーディン

Hello, everyone!  Sardine has lots of benefits for beauty and health, yet it is not always easy to serve them beautifully.  The other day, I made oil sardine and I cooked with some tomatoes.  When I placed them on the dish, I added black olives and chopped parsley.  Sardines can be dressed up like this! 
皆様、こんにちは!イワシは美容と健康のための効能がたくさんありますが、美しく盛り付けるのは簡単ではないように思います。先日、オイルサーディンをつくり、トマトも入れて調理しました。お皿にのせたとき、黒オリーブと刻んだパセリも加えました。イワシでも、このようにドレスアップすることも可能です!
This is pasta with oil sardine I made.  In this case, I cooked the sardines until all the bones turned out to be very soft with pressure cooker.  I then chopped and mixed them with pasta.  As for the topping, I put chopped scallions and parmesan cheese.  I served this in my friend's potluck party last night.  I brought the oil sardines and toppings, and boiled past in my friend's kitchen, and served this.  This was very well received!  I saw some people came back to the table for their seconds, and that made me so happy!
こちらは、私がつくったオイルサーディンのパスタです。この時は、圧力鍋ですべての骨がとても柔らかくなるまでイワシを調理しました。それから細かく切って、パスタとあえたのです。トッピングは、刻んだ細ネギとパルメザンチーズ。こちら、昨晩お友達の家で行われた持ちよりパーティーでお出ししました。オイルサーディンとトッピングを持参して、お友達のキッチンでパスタを茹でさせていただいて、こちらをお出ししました。大好評でしたよ♪ 何人かの方々が、おかわりをとりにテーブルに戻って行かれるのを見て、とっても嬉しかったです!
Everyone brought delicious foods!  Potluck party is always fun!  Ms. Keiko Sheldrake from cakes by koko brought this cranberry tart with custard cream.  This was very delicious as well!
皆さん、いずれも美味しい食べ物を持ち込みされていらっしゃいました!持ち寄りパーティーは、いつも楽しいですよね!cakes by kokoのシェルドレイク慶子さんは、こちらのカスタードクリーム付きクランベリータルトをもってきてくださいました。これも、とっても美味しかったです!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #sardine #oilsardine #pasta


 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment