Translate

6/07/2022

June Food Shopping Tour 6月の食材ショッピングツアー

Hello, everyone. T received a request for my food shopping tour and I did that the last Saturday. We met in the farmers market in Union Square. It was a very nice day out, and there were many people! 皆様こんにちは。食材ショッピングツアーのリクエストをいただき、先週土曜日に開催しました。ユニオンスクエアのファーマーズマーケットで集合。その日はとても快適なお天気で、人がたくさん来ていました。
These were burdocks! They are very different from burdocks which are available in regular Japanese grocery stores. ゴボウです!普通の日本食料品店で売られているゴボウとずいぶん違いますね。
We can see these kinds of asparagus only in farmers market! こんなふうなアスパラガスも、ファーマーズマーケットならでは!
Fava beans leaves are very rare, yet we prefered to buy fava beans instead! そら豆の葉っぱなんて、とっても珍しいですね。でも、私たちとしては、そら豆ほしかったです!
We finished shopping with the fish vender in Union Square. After this, I took people to NoLita, Little Italy, and China Town. ユニオンスクエアでは、お魚屋さんでお買い物終了。この後は皆さんをノリータ、リトルイタリー、チャイナタウンにご案内しました。
Thank you very much for participating! I am very happy as I received many positive comments!!! The second picture was taken by one of the participants! Thank you for the unique image! ご参加ありがとうございました!大好評で嬉しいです!2枚目の写真は、参加者のお1人が撮ってくださったもの!ユニークな写真、ありがとうございました!
Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。 インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment