Translate

4/01/2023

Thai & Vietnam YOSHIKOlicious Beauty Kitchen タイ&ベトナム料理のYOSHIKOlicious Beauty Kitchen

Hello, everyone! I held my beautyfood social dining, YOSHIKOlicious Beauty Kitchen, the other day. The theme of this month was Thai and Vietnam foods! 皆様、こんにちは!先日、私の美容食のお食事会、YOSHIKOlicious Beauty Kitchenを開催しました。今月のテーマは、タイとベトナム料理でした!
Regarding the BGM, I chose this one. It seems that he is a popular Thai pop singer, thought it seems a long time ago, I thought the songs are relatively mellow and good as BGM. BGMはこちらを選びました。タイの人気ポップシンガーのようで(でも結構昔のようですが)、比較的メローな歌なのでBGMにいいなと思いました。
I played the music with the speaker; my son upcycled vintage trunk to this speaker. It's operatable with iPhone. この音楽を息子がヴィンテージのトランクをアップサイクルしてつくったスピーカーでかけてました。iPhoneで操作できるものです。
The first dish was Thai style coconut milk soup. 1品目はタイ風ココナッツミルクのスープです。
It was my first time to serve yum woon sen. It was well accepted. ヤムウンセンをお出ししたのは初めてでしたが、好評でした。
The chicken sate turned out to be very tender and had the nice mark on the surface. I made the peanut sauce as well. チキンサテはとても柔らかく、それでいて表面にいい感じの焼き目をつけることができました。ピーナッツソースもつくりました。
This is the dish I have been wanting to eat yet I did not have a chance to make last year. Because I wanted to eat this, I made this month's theme Thai and Vietnam. This is yum nua, Thai style salad with beef. The taste is sweet, sour, and spicy. これがずっと食べたくて、でも去年つくる機会がなかったんです。これを食べたかったんで、今月のテーマをタイとベトナムにしました。ヤムヌア、タイ風牛肉入りサラダです。お味は甘酸っぱくしかもスパイシーです。
This is turmeric rice. ターメリックライス。
Pad Thai was the last dish! 締めはパトタイにしました!
Thank you very much for coming! 参加してくださった皆様、ありがとうございました!
Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment