Translate

4/30/2023

YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class @NY Mama Salon NYママサロンでYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class

Hello, everyone. I held my beauty food cooking class, YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class at NY Mama Salon as I received a request. Thank you very much for those who joined, and also thank you so much for Naoko san who organizes the NY Mama Salon! 皆様こんにちは。リクエストをいただき、私の美容食のお料理教室、YOSHIKOlicious Beauty Cooking ClassをNYママサロンで開催しました。参加してくださった皆様、NYママサロンを主宰されている直子さん、ありがとうございました!
The original request was "Please teach me how to make a parlla." As we turned out to be a group of many people, I prepared two dishes of paella. One is my regular paella which included some seafoods as well as chicken. The other one was seafood only and I added squid ink. 元々のリクエストは、「パエリアの作り方を教えてほしい」というものでした。人数が多くなったので、2皿用意。1つは私の定番のパエリアで、数種類のシーフードとチキン入り。もう1つはシーフードのみにしてイカ墨のパエリアにしました。
As the main dish was paella, I also taught how to make gazpacho. This is the way I learned from my Spanish friend many years ago, and I still think this is the best gazpacho I had ever had! メインディッシュがパエリアだったので、ガスパチョの作り方もご披露しました。これは私がだいぶ前にスペイン人の友人から教わったつくり方なのですが、今でも私がベストのガスパチョ!と思っている美味しいガスパチョです!
One more dish was marinated Octopus. Boiling octopus tenderly can be tricky. I had tried many different methods and also I asked in some restaurants how chefs are doing. I used to use pressure cooker but this time I introduced a way we can boil octopus tenderly in a regular pan without shrinking. もう1皿はタコのマリネ。タコを柔らかく煮るのって、ちょっとコツがいるのですよね。私はいろいろなメソッドを試し、レストランでも聞いてきました。以前は圧力鍋を使っていたのですが、今回は普通の鍋を使って簡単に柔らかく煮ることができてなおかつ縮まない方法をご披露しました。
Some people already made the dishes and said "delicious!" to me. These dishes will be usuful as the weather gets hotter. Enjoy! すでにつくられて、「美味しかった!」と言ってきてくださった方々おられます。これらの料理は暑くなってくると重宝すると思います。楽しんでくださいね!
Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment