Translate

10/01/2024

Japanese Seafood YOSHIKOlicious Beauty Kitchen 和のシーフードのYOSHIKOlicious Beauty Kitchen

Hi, everyone! The theme for September was seafood. For my cooking class, I did Western style seafood, and for the social dining, I did Japanese seafood. The first dish was saury fish tatsuta-age; dipped the fish in soy sauce based sauce and then dressed with katakuriko and fried. 皆様、こんにちは!9月のテーマはシーフードでした!お料理教室では洋食のシーフードをやりましたが、お食事会では和食にしました。1品目は秋刀魚の竜田揚げでした。
Saury fish from Japan is expensive, yet it is in season! 日本産の秋刀魚は高いのですが、今シーズンですよね!
This is sumiso-ae (dressed with white miso based sauce) with porgy, wakame seaweed, and Japanese leek. ポーギーとわかめとネギの酢味噌和え。
Shrimp and hampen (fish cake) ball with aonori sauce. 海老はんぺん団子の青海苔ソースがけ。
Salmon marinated with white miso and sake kasu sauce and grilled. サーモンの味噌粕漬け焼き。
Sea robin katsu with kona-sansho. ほうぼうカツの粉山椒かけ。
Mackarel namban-duke. サバの南蛮漬け。
The main was hand-rolled sushi! It was my first time to serve hand-rolled sushi in my social dining, and everyone had so much fun! I also made miso soup with little neck clam and that was delicious but I forgot to take pictures! メインは手巻き寿司!お食事会で手巻き寿司お出ししたの初めてでしたが、皆さんとても楽しんでました!リトルネッククラムの味噌汁もつくって、それも美味しかったのですが、写真撮り忘れました!
Most of the attendees this time were couples! Thank you for participating! 参加してくださった方の大方はカップルでした!ご参加ありがとうございました!
Please follow my Instargram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment