Translate

2/25/2017

Tofu Steak 豆腐ステーキ

Hello, everyone!  I made this tofu steak the other day, and it was delicious.  This was well received in my Instagram as well.  When I pan-fried tofu, I used butter.  After I removed the tofu from the frying pan, I added some butter and sautéed generous amount of chopped leeks and gingers.  Right before I turned off the fire, I added bonito flakes and mixed them and placed the mixture on the tofu.  When we have tofu, we usually add soy sauce.  However, when I ate this tofu steak, I realized that I did not need soy sauce until I finished eating.  I think butter, ginger, and bonito flakes established great umami and soy sauce was not necessary to be added. 
皆様、こんにちは!先日、こちらの豆腐ステーキをつくったのですが、なかなか美味しかったです。インスタグラムでも好評でした。豆腐をフライパンで焼いたとき、バターを使いました。豆腐をフライパンから出した後、バターを少し足して、たっぷりの量の刻んだネギと生姜を炒めました。火を止める直前に鰹節を入れ、全体を混ぜて豆腐の上にのせました。豆腐を食べるとき、普通、お醤油をかけますよね。でもこの豆腐ステーキを食べた時、食べ終わるまで醤油をかけなかったことに気付いたんです。バターと生姜、鰹節がいい旨味をかもし出し、醤油が必要ではなかったということかと思います。
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #tofu #butter #ginger #leek #bonitoflake


Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment