Translate

6/27/2017

Soba Salad 蕎麦サラダ

Hello, everyone!  This is my first time to post in my blog for more than a month!  I moved back to Manhattan a month ago after I lived in the Westchester for 13 years.  I finally got some time to think of new recipes!  Yet, I am trying to make something quick and easy for lunch.  Soba salad can be one of my favorite lunch for summer.  This is my lunch for today.  I put avocado, yellow tomato, and dandelion leaves.  Dandelion leaves are good for detox. 
皆様、こんにちは!1ヶ月以上ぶりの投稿になります!1ヶ月前に13年間住んだウエストチェスターからマンハッタンに戻ってきました。やっと新しいレシピを考える時間を少しもてるようになってきました。それでも、ランチは早くて簡単にできるものにしています。蕎麦サラダは、私の夏のお気に入りランチの1つ。こちらが、今日の私のランチ。アボカド、黄色いトマト、タンポポの葉っぱを入れました。タンポポの葉っぱはデトックスにいいのです。
This was my lunch from yesterday.  I put chicken, carrot, and dandelion leaves.  This was delicious, too.  I have lots of different tenugui (kind of Japanese towel made of thin cotton), and I used them for table coordination when I have Japanese food.  I like this idea!  Good for summer!
こちらは昨日のランチです。チキン、ニンジン、タンポポの葉っぱを入れました。これも美味しかったです。私はいろいろな手ぬぐいをたくさんもっているので、日本食をいただくときのテーブルコーディネーションに使ってみました。夏らしくて、なかなかいいですよね!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #soba #salad #sobasalad 


Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
NY在住の皆様へ

826日(土)12-3時にブルックリンのウイリアムズバーグでお料理教室をさせていただくことになりました。メニューは追ってお知らせさせていただきますので、ご興味のおありの方は、是非SAVE THE DATEを宜しくお願いいたします

 
 
 

No comments:

Post a Comment